lördag, maj 25, 2019

Bokmärken vecka 21

God lördagsmorgon! Idag väntar en vårutflykt, så jag är bortavid hela dagen.  Vad kul, tycker jag! Vädret ser strålande ut. Gårdagen innehöll dagsregn, så här har vi tur!

Detta bokmärke vet jag inte ålder på. Men det är från någon gång på 60-talet. Jag gjorde två självständiga resor till Tyskland, en när jag var 14 och en när jag var 17 år. Jag kan också ha fått det på posten från mina tyska vänner vid den tidpunkten. Kommer faktiskt inte ihåg.

Jag har hittat temat hos BP. Det är Boklysten som uppfunnit temat.

💖 Ljus och Kärlek 💖

11 kommentarer:

  1. Ett fint och ovanligt bokmärke!
    Önskar dig en fin utflykt ... och att det fina vädret består!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint! Kul att du har sparat det så länge :-)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. Ännu ett fint bokmärke som du visar upp.
    Jag önskar dig en härlig utflyktsdag och så bra att vädrets makter är på er sida.

    Kram

    SvaraRadera
  4. så fin och annorlunda, mina är också mjuka:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/05/bokmarken-man-kan-klappa.html

    SvaraRadera
  5. Vilket fint bokmärke!
    Önskar dig en trevlig vårutflykt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skojjsigt med utflykt.
    Jag hoppas Du får en fin lördag.
    Nu ska jag bege mig till Sporthallen... blir där några timmar.
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilket fint bokmärke! Och fina minnen har du med det.
    Önskar dig en trevlig dagstur och himla bra att ni har tur med vädret. 'Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Fint och ovanligt bokmärke och ett minne från ungdomen också.

    SvaraRadera
  9. Undrar om det var ett bokmärke från början. Jul- och Nyårshälsningen är ju ganska specifik. Så textilmärket kanske satt på ett kort som någon skickade till dig. Bara en gissning. Är än en gång impad över att du har sparat märket.
    Tusen tack för länken:-) Har påmint Klimakteriehäxan om att du nu också är med i gänget som visar upp bokmärken. Jättekul!

    SvaraRadera
  10. Önskar väl dig god jul och gott nytt år jag med då ... :-D

    SvaraRadera