söndag, maj 26, 2019

Skyltsöndag - muralmålningar plus annat

God morgon. Uppe skapligt tidigt och gör i ordning mig för kyrkvärdskap. Efter det får jag göra mitt EU-val. Sedan ska jag intervjuas av ett barnbarn i en skoluppgift, skoj.

Jag bjuder på två boråsiska muralmålningar!

Detta var den sista i min boråssamling för denna gången. Ibland kan man inte fota en målning då en jättestor bil står framför, så hände sist. Men det går fler tåg. Är till Borås på barnbarnets student i juni.

Skylt med Kungliga Slottet. Förresten, första bilden i det HÄR inlägget ville Blodbussen låna till någonting, det var kul.

Sigrid Storråda, en sten till hennes ära.

Ja, här var vi bland annat, igår. På vår vårvandring på Kinnekulle. Mer om detta i ett annat kapitel.

Detta var söndagens skyltutmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

💜 Ljus och Kärlek 💜

10 kommentarer:

  1. Ha en riktigt skön söndag och lycka till med kyrkvärdsskapet.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det där med målade fasader verkar vara en stark trend nu! Kul, faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Härlig skyltning! Dom där muralmålningarna i Borås är ju HELT fantastiska! :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig skyltning denna söndag!

    Kram och ha en fin dag <3

    SvaraRadera
  5. Målade fasader piggar verkligen upp. Många konstnärer är riktigt duktiga på det! Jag som bara kan rita streckgubbar! Bra på annat hoppas jag! Jag önskar dig en toppenfin söndag! Kram

    SvaraRadera
  6. Fina målningar.
    Jag hoppas Du har en skön söndag.
    kram

    SvaraRadera
  7. Härliga skyltar! Dessa muralmålningar som du visar från Borås är verkligen fina. Och det är ju en verklig konst att få till dem-
    Förstår att det blev en trevlig tur och vandring på Kinnekulle och fint med ett smakprov därifrån också.
    Önskar dig en fin söndag
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Dessa muralmålningar i Borås är fantastiska helt enkelt. Kan inte se mig mätt på dom. Så jag är riktigt glad att du åka dit igen i juni. Målningarna är världens bästa bloggfoder:-)
    Så himla kul att ditt foto med blodbussen nedanför slottet kommer få ännu mera uppmärksamhet än "bara" på din blogg. Stort GRATTIS! Minns hur stolt och glad jag alltid var när någon tyckte om mina bilder och ville använda dom i en bok eller en tidskrift på mitt jobb. Bara tacka och ta emot:-)
    Som vanligt ett toppen bidrag till Skyltsöndag. Tusen tack för det och länken:-)

    SvaraRadera
  9. Underbara målningar, känns mäktigt även för konstnärerna när de får bre ut sig rejält för en gångs skull. Och de livar upp stadsbilden helt klart. Jag har sett något liknande i Sunne för några år sedan. Ha en fin sista majvecka, sen står sommaren för dörren

    SvaraRadera
  10. Målningarna i Borås är ju heelt fantastiska!!! Nu måste ja gkolla in länken om blodbussen där?!
    HA en skön start på veckan!
    Gokvällkram!

    SvaraRadera