torsdag, juni 20, 2019

Ett riktigt blomstermåla

.God torsdagsmorgon! Strax ska jag iväg med bussen. Men innan dess blir det ett blomsterinlägg, har jag bestämt. Det ska inte bara vara bilder på vin, vilket det lätt har blivit, då resan handlade mest om att kolla vingårdar och smaka av.

Börjar med en bild på nejlikorna på min balkong. Innan haglet och åskskurarna. Fy fagolunda, vad det slog ifrån de stora hagelbollarna! Men jag tror jag räddade blomstren, fick in pelargonerna.

Uteblommorna var slut i affärerna men lyckligtvis fanns det mängder av dem på torget. Här ett par nejlikor. Jag köpte även Mårbacka pelargoner och lite annat i blandade färger, inalles åtta krukor. Nu är jag nöjd inför Midsommar!

 Nu kommer en skörd av tyska rosor i alla de färger. Njut!




Önskar er alla en fin torsdag! Ljus och Kärlek

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig blomsterfägring!

    Jag tackar och önskar dig det samma.

    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Fint att du hann rädda dina blommor på balkongen för det var ju ett väldigt rejält skyfall som kom.

    Och visst är rosorna vackra i alla sina färger.
    Önskar dig en fin resa och trevlig midsommar.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Det är härligt med rosor. Du skulle se hur det blommar i Visby nu. Jag måste ta en tur dit nästa vecka och beundra fägringen.
    Ha en fin midsommar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra lavendlar! :-)
    Tänkte på dig när jag såg på nyheterna om hagelstormen igår. Fy sjutton vilket oväder!

    Ha en fin och hagelfri dag :-)

    SvaraRadera
  5. Så många vackra blommor!
    Önskar dig en fin resa!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Många blommor vart det :)
    Rosor är fina... inte alltid så lättskötta.
    Här regnar det rejält och för att vara årets längsta dag så ser det mörkt ut... vi får lov att tända lampor för det är typ mörkt inomhus.
    Ha en fin midsommarhelg.
    kram

    SvaraRadera
  7. Snacka om "den blomstertid nu kommer". Den har verkligen kommit till din balkong. Läcker blandning av färger och "modeller". Gillar speciellt den lila blomman i min favofärg:-)
    Önskar dig en riktigt glad midsommar!

    SvaraRadera