torsdag, juni 13, 2019

Gå med mig på lokal vinfest i Freinsheim

God torsdagsmorgon! Igår kallt, åtta grader, och regn. Nu vill jag ha lite mer värme, välkommen!

 Hem till hotellet efter sparrisbonden och lunchen, för att byta om till kvällens vinfest. Inte fel.

 Så många vackra rosor, som vi såg i Pfalz!





 Ett myller av folk, som var ute och strosade. Åt grillat, drack vin och hade allmänt roligt!

Från maj till november anordnas vinfester i de olika vindistrikten. Detta gäller särskilt i områdena kring Rhen, Mosel, Baden, Pfalz och Main där olika vinodlare och vingårdar bjuder ut sitt vin på offentliga platser. Till detta serveras lokala specialiteter. Oftast spelas livemusik och på många orter kröner man även en vindrottning.


Varmt och skönt var det och nu traskade vi bort till den väntande bussen för hemfärd till hotellet igen. Vi fick lite godnattmusik här.

Jag satt även igår kväll här hemma, efter mat och vin hos kompisen, och envisades med mobilpubliceringen. Fick då se, att Blogger-appen är på tok för gammal. Den uppdaterades senast 10 februari 2016 och många klagomål fanns att man inte kunde publicera. Min mobil är alltså för ny för denna app.
Jag lägger ner detta projektet nu. Jag är nöjd med min fina mobil som tar superfoton.

Ljus och Kärlek

10 kommentarer:

  1. Förstår att du vill ha lite värme nu! Fina bilder som alltid här hos dig och många vackra blommor!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Okey då förstår jag varför Du inte kan blogga via mobilen, vad har Du för mobil nu?
    Min iPhone är införskaffad 2014 jag har en 7 plus och jag kan blogga med mobilen.

    Så vackra blommor, Tyskland levererar :) har ju hört av min faster att de haft rejält varmt.

    Vi har skolavslutning i morgon - utomhus - så jag hoppas på uppehåll, för ifall det regnar så ymnigt som det sägs så flyttas avslutningen inomhus och då ryms bara elever och skolans personal.

    kram

    SvaraRadera
  3. svar När jag blev sjuk, innan jag fått diagnosen -98 så sov jag ungefär 20timmar dygnet... jag jobbade då på slutet innan jag blev helt sjukskriven 25% vilket gjorde att jag var vaken typ 40 minuter före och efter det jag jobbade.
    Jag fick diagnosen ME -99 och fram till omkring 2001 så sov jag mellan 18 - 20 timmar dygnet.
    Så jag har varit mycket sämre än jag är nu.

    Det är ju så att vi alla är oss själva närmast och ja det är väl svårt att riktigt förstå nån annans problem, att bry sig om sina medmänniskor är icke alltid lätt.

    Tack för att Du bryr Dig om <3 det värmer mitt hjärta.
    kram

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från din resa!
    Min blogger app funkar inte längre, om man inte betalar, och det vill jag inte göra!
    Men om jag går in på min blogg via mobilen och väljer "visa webversionen".så kan jag direkt blogga via mobilen, men det är lite pyssligare att få dit foton, men det går, svårt att få texten på rätt ställen också, så då väljer jag att skriva all text på ett ställe även om jag har fler bilder som jag lagt upp!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ännu fler härliga bilder får din resa. Ni verkar ha hat det hur trevligt som helst. Jag är inte så förtjust i att blogga via mobilen så jag håller mig till datorn när det går.

    Kram och ha en fin kväll och en riktigt glad dag i morgon <3

    SvaraRadera
  6. Susjos: Bra svar! Jo, jag brukar gå in via mobilen och välja visa webversionen när jag läser bloggar. OK, där kan man förstora upp och sköta sin blogg också! Utan Blogger-app! Men, det känns som verkliga nödfallet, men det finns! Tack för tipset. Men jag tror de flesta på resa väljer att ta med sina laptopar, enklare så.

    SvaraRadera
  7. Åh så trevligt det ser ut! Jättefina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig bildkavalkad från Freinsheim. Fick faktiskt googla orten (igen) för att kolla var den låg. Har bara varit på vinfest i Moseldalen, och då var det skördefest, vilket ju inte nödvändigtvis är samma sak.

    Vad gäller vädret så var det ingen höjdare idag, men vi hade det kvavt och relativt varmt - 15 grader.

    Måste faktiskt googla lite mera om bloggande via mobilen. Men just nu är det ju damfotbolls-VM som gäller.

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig vinfest! Och roligt att så många är med. Har varit på vinfester i Österrike, Frankrike och Schweiz, men det var nu länge sen. Men vet att det var väldigt trevligt. Jättefina bilder så jag förstår att du är nöjd med modellen. Har du månne köpt en Huawei som har dubbla Leica kameror?

    Lika bra att lägga ner mobilprojektet. Men trist att blogger inte uppdaterar och hänger med i utvecklingen. Men skönt att det fungerar med datorn.
    Stor kram och trevlig fredag.

    SvaraRadera
  10. Ditte: Nej nej ingen Huawei. Jag har Samsung Galaxy S9. Tack detsamma 😍

    SvaraRadera