fredag, juni 14, 2019

Vinvandring - nu destination studentfirande!

God fredagsmorgon och om en stund går jag mot tåget. Ska fira barnbarnet Wictors student i Borås.

 Först drar jag igenom bilderna från den stora vinvandringen upp i bergen, där termometern gick upp mot 38 grader. Puh, det var svettigt och man orkade inte gå så långt. Jag gick här för fyra år sedan och då tog jag hela sträckan.


  Barn, unga som gamla, går med på denna vandring, som varar i flera dagar.

 Visst är det vackert!

 Man måste ta ett pitstop då och då, för att orka med. Här har en tagit en kopp kaffe med bakelse. Jag drack Schorle (lite vitt vin med mest mineralbubbel). Läskande i värmen.

 Här kom ambulansen. Kanske någon hade fått solsting i hettan?

Här är hotellets personal på vinvandringen.

Långt om länge fick jag då svar från Blogger-gruppen, att appen inte har någon support längre, utan att de rekommenderar webversionen. Blogger-appen är härmed begravd.

Den som har ett instagramkonto (du behöver inte ens lägga ut egna bilder) kan titta på mina bilder. Det är så enkelt att instagramma, så dit åker bilderna oftare Gerd´s Insta

Hoppas ni får en fin fredag med ljus och kärlek!

6 kommentarer:

  1. + 38 låter onekligen varmt jämfört med de + 9 vi har för tillfället.
    Skolavslutning idag :) äntligen slut på skolan och en trött å less Elin får ledigt å kanske förhoppningsvis blir det bättre i 7an.

    Ha en fin dag med student och barn + barnbarn.
    Jag hoppas Ni har e riktigt härlig dag.

    kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, men oj så varmt! Jag som trivs bäst med temperaturer runt 20 hade nog valt att stanna vid första bästa pitstop och bli kvar där!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är behagligare med temparaturer runt 20. 36 är definitivt för mycket!
    Ha en fin fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Att vandra i trettioåttagradig värme är inte att rekommendera. Hoppas ni har mer lagom temperaturer på studentfesten!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag hade nog inte heller orkat gå så långt på denna vinvandring i den hettan. Känns inte som ett direkt nöje.
    Men i svalare temperatur hade det varit jätteroligt. Så vackra omgivningar.
    Roligt att ta del av bilderna och har sett några på Instagram. Och där är det ju så enkelt att genast få ut dem.

    Bra att du i alla fall fick ett svar från Blogger. Och nu vet du ju varför det inte fungerar. (Men jag kan ändå tycka att det är lite svagt av dem att inte lösa detta. Bloggg.se och andra plattformar får det ju att fungera.)
    Önskar dig en fin dag och roligt firande hos Victor idag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Vad betr. Blogger-appen.
    Blogger är en gratis plattform utan reklam och det får jag vara nöjd med. Jag vet att det är kostsamt med support på en gammal ouppdaterad app. Det får vara så här, jag byter inte någonting. Nu vet jag.

    SvaraRadera