måndag, september 09, 2019

Glad måndag 9 sep

God morgon! Här kommer min gladbild. Ja, det blev faktiskt tre. Så glad, är jag!

Detta är en av dörrarna i den stora Försoningskyrkan i Taizé, så vacker. 

Här är de tre rönnbärsträden utanför min bostad.


Den som håller i temat Glad måndag, är bloggvännen Carita. Vem som vill kan vara med och förgylla måndagen i bild!

Jag får extra glädje ikväll med gospelövningen. Att sjunga är inte bara gemenskap och glädje, det är nyttigt för lungorna också.
Ljus och kärlek

8 kommentarer:

  1. Glad måndag till dig också! Härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glad måndag till dig Gerd!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder! Och dörren här i Taizé är verkligen fin. Så härliga färger.
    Ja, hösten är här och med dem rönnbären. Men de piggar upp.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Glasmålningen i kyrkan är verkligen modern och fin, snyggt infattad också. Sååååå många rönnbär på trädet, inte lika många här. Vissa säger ju att många rönnbär betyder en kall vinter, medan andra hävdar att det blir en milt vinter. Hoppas på det sistnämnda.

    SvaraRadera
  5. Läste BPs kommentar om rönnbär å funderar om det inte var så att många bär betyder lite snö och tvärtom... trädets grenar ska icke behöva bära tyngd två gånger.

    Här varierar bär tillgången från träd till träd beroende på vars de står.

    Glasmålningar, altartavlor är ofta väldigt fina,
    kyrkor är vanligtvis rikt utsmyckade.

    kram

    SvaraRadera
  6. Härligt glada bilder med mycket färg, och att sjunga i kör har jag förstått blir man väldigt glad av!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Det finns så mycket att vara glad över! Inte minst dina bilder :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Fullt upp igår så jag får önska dig glad tisdag i stället!

    Kram <3

    SvaraRadera