söndag, september 08, 2019

Skyltsöndag v 36

God tidig morgon, som jag startar med att cykla bort till kyrkan för gudstjänstjobb.
Turligt nog fick jag tag på nyckeln igår vid lunchtid. Att gå bort till kyrkan hade jag inte gillat, inte under tidspress i alla fall.

Här kommer de sista skyltarna från Tyskland och vin-sparrisresan, i slutet av maj i år. Jag tror inte vi åt här utan mer ett toalettstopp på hemvägen i juni. Eller. Jag hågar faktiskt inte, tyckte vi åt jämt.


Färggrann bankomat som kunde fixa Euro, om man ville.

Det passade bra att klämma in lite kyrkligt här idag också, eftersom jag är i kyrkans tjänst denna söndag 😀
En röd tråd i slutändan, kan man säga.

Fast tråden tillhör de första bilderna också. Den jättetrevliga gruppen, som hade beställt resan, kom från Tämta, så medan de lastade av så kollade jag på kyrkoruinen.

På en kyrkogård är det många som "tagit ner skylten" och fått andra skyltar i stället.

Denna gamla kyrkan byggdes under medeltiden, kanske redan 1100-talet, och fungerade tills 1800-talets mitt.

Den som förvaltar skylttemat är bloggkompisen BP. Hos henne kan du se flera som skyltar.

Ljus och kärlek

9 kommentarer:

  1. Att bli av med bile eller cykelnycker är lika illa som att bli utblåst. Jag gillar kodlås även om det kan vara klurigt att minnas alla koder ibland. Den där bankomaten var riktigt uppiggande och lätt att hitta för alla. Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat hos dig som vanligt! Skönt att nyckeln kom tillrätta!

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  3. Kodlås är kanske bättre, men då ska man ju komma ihåg sin kod oxå... fingeravtrycksläsare vore ju bra, fingrarna har man oftast med sig.

    Bra skyltat och en kyrkoruin kan tydligen se ut på många olika vis.

    kram

    SvaraRadera
  4. Så fina skyltar! Det märks att du är ute och rör på dig då och då.
    Hoppas att du har en fin söndag och att det går bra med det kyrkliga uppdraget!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Fint skyltat! :-)

    Ha nu en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Bra att det löste sig med nyckeln så att du kunde ta din cykel. Och skyltar från olika toalettstopp kan berätta rätt mycket de också- Och öppet dygnet runt hade de ju också.
    Verkligen en färggrann bankomat. Men om de finns i Tyskland så borde de ju lämna ut euro. Kan vara bra att fylla på förrådet. Värre är det i Sverige där bara vissa bankomater lämnar ut euro.

    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Bra att det löste sig med nyckeln till cykelförrådet!
    Två röda trådar i ett och samma inlägg skulle jag säga. Bra gjort!
    Skulle gissa att de första tre "skyltarna" stod vid en servicestation längst autobahn. Undrar om vi har sådana i Sverige. Skrattade gott åt skylt nummer 2 med sina öppettider. Det hade ju varit enklare att skriva "Öppet alla dagar 00:00 - 24".

    Bankomaten var verkligen läcker. Ser till och med ett ansikte där, fast det bara ha ett grönt öga till höger;-)

    Googla Tämta och såg att den ruinen ju är en riktig "kändis". Tänk så mycket man lär sig i Blogglandia.

    Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Så nyckeln har varit borttappad, så skönt att du hittade den!
    Å fina skyltar har du hittat också!
    Ha en fin start på den nya veckan!

    SvaraRadera
  9. Trevligt med gamla kyrkor... eller som du beskriver kyrkoruiner... Vi har en fin bevarad kyrka här på ön från 1100 talet.. jag har fuktigt haft med den på skyltsöndag... Fina skyltar du bjöd på.

    SvaraRadera