onsdag, september 18, 2019

Konstnär Göran Löfwing

God onsdagsmorgon! Då presenterar jag det sista utflyktsmålet sedan i söndags. Det gick till konstnären Göran Löfwing i Broddetorp, vid Hornborgasjön. Mycket fint att läsa i den länken! Inte att förväxla med Leif "Broddetorparn" Holgersson, också konstnär. 


Det är ju så roligt att denne konstnären blivit stort erkänd under sin livstid. Göran är född 1971, är alltså inte ens 50 år och började sin konstbana redan som barn.
Här står uppräknat alla uppdrag som han har haft hittills.



Den här öppna spisen finns på riktigt på restaurangen med den målningen bakom. Jättehäftig. Jag kunde inte fotografera just där i verkligheten, för det satt ett par och drack vin framför brasan.

Ett fantastiskt place, var detta. T.o.m. konst nere i golvet under glas.

I söndags utflykt, i måndags gospelövning, igår tvättstugan, ikväll blir det sångövning med lilla kören och imorgon ska jag ha vilodag! Ljus och kärlek

9 kommentarer:

  1. En skicklig konstnär! Räven har han verkligen fångat perfekt. Håller med dig om att det är roligt med konstnärer som blir erkända under sin livstid. Då har man chansen att träffa och fråga dem hur motiven kom till. Kram

    SvaraRadera
  2. En konstnär som ser ut att kunna sina saker! visst är det roligt när konstnären blir känd under sin livstid i stället för efter sin död. Måste kännas bra att njuta av framgångarna.

    Kram och ha en fin onsdag <3

    SvaraRadera
  3. Fint att han slog igenom under sin livstid, inte alltför vanligt.
    Räven, så härlig målning, bra gjort. Personen som kommer där på stigen, verkligen naturtroget. Jag tycker om sådana konstverk.
    Roligt att du är ute och får uppleva så mycket och så dina två körer. Fullt upp.
    Skönt att du får en ledig dag.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. En konstnär jag inte alls hade hört talas om. När jag såg räven tyckte jag att du kunde påminna en aning om just ett par rävar Bruno Liljefors gjort.
    Jag vet att jag sett det han målat på Naturhistoriska i Stockholm men inte alls då tänkt på vem konstnären var. Nu vet jag och har läst mer via länken. Har även sett hans alster i Kolmården men inte tänkt närmare på det.
    Och roligt att han blivit erkänd i tämligen unga år.
    Tack för besöket här.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Helt fantastiska alster. Otroligt naturtrogna, nästan som fotografier. Och vilken väg han gått, tänkte på att han jobbade på ett slakteri för att lära sig djurens anatomi. Helt otroligt.
    Himla kul att han har fått så många prestigefyllda uppdrag. Inte ofta att man blir berömd under sin livstid, men han har verkligen lyckats!

    Vilken toppen utflykt du gjort med Vasa Orden!

    SvaraRadera
  6. Verkligen naturtroget och som BP skriver lite som ett foto.
    Inte helt vanligt att konstnärer blir erkända/berömda under sin livstid.

    kram

    SvaraRadera
  7. Så fint! Inte minst den sista med öppna spisen. Och du har fullt upp som vanligt, skönt att du tar vilodagar också!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra målningar! DUMMA par som satt där och var ivägen... ;-)

    Ha en fin... torsdag (gissar jag att det är hos dig vid det här laget ;-) ).

    SvaraRadera
  9. Jag har varit där och gillar hans konst och den härliga västergötskan han pratar!
    Ha det bra!

    SvaraRadera