lördag, mars 28, 2020

Mina bokmärken - Earth Hour - ställ fram klockan

 
Bokmärksdags! Kortet här har en historia. Det är skickat av en fransyska Veronique med känt svenskt påbrå och efternamn. Hon följde med på "Inlandsbaneresan 4 juli 2013 all incl"  och pratade svenska med oss. Efterpå kom det här kortet.
Jag har aldrig varit i Paris och lär väl inte komma dit heller, har jag insett, så kortet förblir en dröm. Några fler bloggare kanske har kvar bokmärken att visa?

Hela förmiddagen igår gick åt till viktiga telefonsamtal och därefter uppsägande av prenumeration på Dropbox Plus. Jag fick ta support till hjälp med att säga upp. Det ska alltså inte vara lätt, men de är kvicka med att gradera upp. Jag klarar mig bra med Dropbox Basic som är gratis.

Efter det att jag kört hem mina varor med kundvagnen (förstår att man inte kan göra så i storstäderna) så gick jag en promenad och hamnade på en av sofforna här till slut. Glodde på folk, mitt nöje i min ensamma cellvärld.

Earth hour idag 2020, kommer du att släcka ner? frågar Orsakullan. Svar, jag vet inte om jag gör det exakt 20:30 men jag släcker ner rätt tidigt ändå.
Det är Orsakullan som håller i temat Mars 31 dagar.

Tänk på att ställa fram klockan, sommartiden börjar i morgon söndag!
Ljus och kärlek.

14 kommentarer:

  1. avskyr sommartid, mår fysiskt illa av att gå upp en timme tidigare... fina märken, vi skulle till Paris i sommar, lär väl inte bli något, var där sist 1977

    SvaraRadera
  2. Absolut om jag är hemma, allt man kan bidraga med är positivt :) skönt att du kan köra hem din vagn o slippa bära kram å fin lördag

    SvaraRadera
  3. Det enda jag vet att jag kommer att göra idag/ikväll det är att gå ut och applådera på terrassen klockan 20. Sen tror jag inte att det blir nån nedsläckning efter det. Vi försöker roa oss så gott det går med TV-tittande.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Jag kommer inte att släcka ner. Tycker att den timmen blir som ett spel för gallerierna för det som krävs är långsiktiga förändringar. Earth hour har en tendens att bli lite jippobetonat och sedan beter sig folk som vanligt igen. Nej, hållbart i längden är viktigare tycker i alla fall jag!

    Så smart att slippa bära hem alla varorna!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  5. Nej vi släcker inte ner... visst är iden bra, men att släcka ner och sitta i mörkret en timme en lördagskväll känns inte helt optimalt, om J jobbar ute i verkstan vill han ha ljust ;-) och kommer han in så vill han nog inte direkt sitta i mörkret, även om tända ljus kan vara romantiskt :D
    kram

    SvaraRadera
  6. Jag har också Dropbox basic och det räcker bra för min del. Man får se till att rensa lite då och då bara.
    Nej jag släcker inte ner och jag flyttar fram klockorna först i morgon.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Är denna Veronique hemlig? Är det bara jag som inte vet vem som åsyftas.
    Paris är en härlig stad. Har jobbat där ganska mycket.
    Bra med Dropbox.
    Så glad att du känner dig okej!
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Lena i Wales: Nej, hon är inte hemlig. Jag ville bara inte skriva ut hela namnet. Hon heter Giesecke i efternamn.

    SvaraRadera
  9. svar Bilderna på bokmärkena från biblioteket är sen i måndags då jag var dit å lämnade igen en bok å hämtade hem Elin :)
    Här har biblioteket nu ändrat sina öppettider till följd av coronaviruset. Men vi som har en #tagg kan ju gå till biblioteket när det passar oss... hittills har jag vid mina #tagg besök varit helt ensam. Bekvämt och smidigt.

    kram

    SvaraRadera
  10. Fint vykort!
    Släcka ner gör vi.
    Men hade alldeles glömt bort "klockan" ,-)))
    Tack för påminnelsen ,-)
    Ha det fint, hoppas du kommer till Paris. Varit där 2 gånger, men det finns ju så otroligt många städer som är vackra och du har ju sett många vackra platser vi som läser hos dig fått tagit del av ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  11. Fint att minnas resan med Inlandsbanan med all vacker natur och fina möten. Jag har åkt hela Inlandsbanan vid ett par tillfällen där vi själva styrde över resorna och delar av den många gånger. Skulle gärna ta en tur där igen. Förstår att du drömmer om Paris. En härlig stad. En av mina absoluta favoritstäder. Och nu har du kortet som minne och bokmärke.
    Bra att du lyckades få bort den DropBox du inte ville ha, Och visst är de snabba när det gäller att lägga på saker.

    Här sitter massor med människor längs vattnet på "egen" bänk eller i varsin del av den och många med kaffetermosar med. Trevligt!

    KLockan ska vi ställa om men släcka ner helt blir det nog inte. Men å andra sidan behöver vi inte så många lampor. Har mängder med tända ljus.
    Önskar dig en bra lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Vykortet är nästan en klenod, för på det ser du ju Notre Dame som katedralen såg ut innan den drabbades av den hemska branden ifjol.
    Är Veronique släkt med epidemiprofessorn?
    Å vilket kanoooon väder du har haft. Njuter när jag ser dina bilder, för här var varken igår eller idag annat än mestadels grått.
    Släcker inte heller ikväll, har nog aldrig gjort det heller. Å just nu räcker det med mörker...

    PS. Har googlat runt lite och förstått att min underbara lokala ICA verkar vara den enda som faktiskt erbjuder hemkörning för varor som inte tillhör online-sortimentet. Jag skickade bara ett mejl och igår kom första leveransen, kostnadsfritt. Det kallar jag för enastående service. Tjejen berättade att hon hade kört ut 25 beställningar till "gamlingar" igår. Konstigt att inte fler nappar på detta kanoonerbjudande. DS.

    SvaraRadera
  13. Earth Hour är väl på väg att dö ut? Eller? Jag har varken hört eller sett ett smack om det! Däremot välkomnar jag sommartiden med ett glädjeskutt! Ljusare eftermiddagar och kvällar! Ljuvligt!
    Vi har satt oss i en sk frivillig karantän och håller oss undan lite. Tur att vi bor nära en liten skog så ut kommer vi!
    Så bra att kunna rulla hem varorna i kundvagnen! Smidigt värre!
    Ha det så gott och stor kram!

    SvaraRadera
  14. Varit i Frankrike men inte Paris men vill gärna dit nån gång så får se :) önskar dig en solig söndag kram

    SvaraRadera