söndag, mars 29, 2020

Skyltsöndag v 13 och Sommartid

Igår var det ljudligt på parkeringen på andra sidan gatan, där Läckögrillen ligger. Roadmasters höll cruising, livat och glatt! Det är våren, det!
Men jag har sovit gott för det.

Här huserar stans kvinnliga skomakare.

Namnbrickan lite svårtydd, men jag fick fram att den hör till Svetsutbildning på De la Gardie gymnasiet. Kan det vara två elever?
Som sagt, skyltarna är två hjärtan i Stadsparken med massa hänglås på.

Högaktuell skylt, eller var, för nu är det väl färdighamstrat, eller?

Orsakullan undrar om jag är för eller emot att ställa fram klockan. Jag svarar att det är jag, för jag vill ha normaltid året runt. Inte för att jag har ont av de olika tiderna men jag ser bara onödigheter med allt detta plock.
Det är Orsakullan som håller i temat Mars 31 dagar.

Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀
Ljus och Kärlek

12 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat! :-)

    Vanligtvis är jag emot den här tidsdribblingen, men i år hade den i alla fall EN fördel - vår karantän blev en timme kortare :-D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin skylt vid skomakeriet! Annat än dagens tråkiga varianter det.
    Sommartid är min grej helt enkelt :D

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  3. Normaltid vill jag ha... att solen och klockan är på samma tid så att säga :)
    Bra skyltat, gillar hjärtan.
    kram

    SvaraRadera
  4. Skomakarskylten är ju toppenfin, hjärtana med. Fiffigt att lägga ut hjärtana för att man ska kunna ha sina hänglås där. Tillmötesgående och bra.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Fastnade direkt för skomakarskylten. Kul med dessa äldre varianter. Kul med hjärtan här i stadsparken och de kan ju stå för olika saker. Toapapper är kul. Men kanske har åtgången på detta nu minskat. Hoppas innerligt. för detta med hamstrandet gillar jag inte. Man behöver ju sällan årsförbrukningar hemma av varor.
    Vad gäller klockan så kan jag gärna ha en och samma tid hela året. Men det bekommer mig inte så mycket.

    Har just kommmit in efter en lång runda i Nackareservatet. Så skönt och energigivande- Avslutade med ett glas vin och lunch på en uteservering i solen. Gott och trevligt. Många ute och behagligt glest mellan borden.

    Stor kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
  6. Haha ja du det där pappret var då högaktuellt. Blir det ett för varje dag så håller de längre ;). Tror faktiskt hamstringen gått ner nu men ännu tycks toalettpappers produktionen vara lite på sparlåga på Maxi i stan.

    Gällande klockan håller jag med dig, måtte det snart blir sista gången.

    SvaraRadera
  7. En sådan härlig gammal skomakarskylt!
    Och fick en idé av kärlekslåsen :-)
    Jag behöver alltid mycket mer än ett papper då jag torkar mig på toa, så hela veckan skulle nog rivas av direkt :-D
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Så fin den är skomakarskylten, och en kvinnlig skomakare minsann, kul!
    Fina hjärtan i sanden...
    sommartid/vintertid jag tycker vi kan fortsätta ändra tiden, men jag är ganska ensam om det tror jag!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. De där hjärtformade spaljéerna gillar jag. Tänk så fina de kommer att bli i sommar.
    Att hålla på och flytta på tiden två gånger om året gillar jag inte. Vad är det för larv vi håller på med!! Kan inte EU, som styr och ställer med allting annat, få ett slut på det.
    Ha en fin ny vecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Så din den där skomakarskylten är. En riktigt kulturkrock med de två hjärtan gjorda av armeringsjärn. Helt i min smak! Himla roligt även med eleverna som satt ditt ett lås i form av en tag med gymnasiets namn på. Fyndigt!
    De roliga toapapperskyltarna lär nog alltid förknippas med Coronaviruset. Skämten startade ed bilder från Amas favo supermarket Walmart i USA och spreds överallt. De har nog inspirerat många att komma upp med egna idéer. Väl behövligt i dessa tider.

    Precis som du vill jag också ha en tid för hela året. Å det lär vi ju få från och med nästa år. Hoppas bara att Sverige väljer sommartid och inte vintertid.

    Tusen tack för en fin skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Skomakarskylten är mycket vacker och det är de två hjärtana också. Toapapper har blivit väldigt populärt sista tiden.Kram

    SvaraRadera
  12. Roligt toarulle, fast hemsk tanke.
    Fin hjärtan!
    Ett stort hjärta till dig!

    SvaraRadera