söndag, mars 15, 2020

Skyltsöndag v 11

Den här skylten passar alldeles utmärkt i dessa virustider, där jag inte ens vågar åka buss eller tåg precis nu. Så jag vet inte vart jag ska eller när jag ska. Men ta ett steg i taget och ut i naturen, för att finna ro.

Jag har min stickning, mina ljudböcker, jobb i datorn, sång och musik, det går ingen nöd. Vi vet inget framgent, bara ta det lugnt nu.

Visst får man skoja till det? Munskydden är ju slut och även handspriten, så.

Med toapappret tog solidariteten slut.  

Prästens lilla kråka, har blivit lagrad.

  Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀
Ljus och Kärlek

13 kommentarer:

  1. God morgon! Lagrad präst, det gav mig morgonens skratt. Undrar hur hen ser ut? Ja i naturen är det bara bra att vara dessa oros och coronatider. Läkande och helande för både kropp och själ. Önskar dig en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, visst måste man få skoja om eländet!
    Kram och trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Snyggt munskydd där :-D

    Ha en fin och lugn dag!

    SvaraRadera
  4. Undrar hur den prästen ser ut sedan man lagrat och skivat honom??
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Oj ... en lagrad präst! Det låter spännande!
    Snyggt munskydd ... klart man får skoja till det lit!
    Ha en fin fortsättning på söndagen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lagrad präst! Ja, den var bra och skratta behöver vi göra i tider som dessa :D

    Kram och god söndagskväll!

    SvaraRadera
  7. Tro om det är Din pastor som hade sex förra veckan som gick och blev lagrad denna söndag ;-)

    kram

    SvaraRadera
  8. Skönt med lite befriande humor. Tack för den!
    Jag är inte orolig alls för egen del men följer de råd och riktlinjer som finns. Åker både buss och tunnelbana men lika ofta går jag. Precis som vanligt alltså.
    Någon flygresa till den södra sommarstugan blir det ju inte. Men kanske någon resa i stället inom Sverige. Man kan inte skydda sig från allt men att vara varsam med sig själv och andra är viktigt.

    Kan inte begripa denna hastigt påkomna hamstring. Till vilken nytta. En del har köpt på sig Alvedon, toapapper, ris, pasta och annat för en hel livsförbrukning. Märkligt.
    Här hemma har vi alltid mat och annat för ett par veckor. Är uppfödd med det. Men många är inte vana vid att tänka så.
    Och man är inte van vid begränsningar eller solidaritet.
    Vad gäller handspriten så kan man lika gärna göra tvållösning och ha med sig. Såg nu att blocket vägrar sälja "bristvaror. Bra där!

    Fint med din körsång och annat som piggar upp. Behövligt.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  9. Jag undrar var de säljer så tjusiga munskydd. Kram

    SvaraRadera
  10. Tack för din fina kommentar hos mig. Ja prästen ja... i skivor... Nalle Puh har en del kloka ord. Man får skoja lite, gäller att hålla humöret uppe.

    SvaraRadera
  11. Tusen tack för några riktigt goda skratt som är så välbehövliga just nu. Bäst gillar jag den skivade prästen - hahaha:-) Åsså ditt glittriga munskydd. Å på den bilden har du blåa ögon. Har sett så många bilder av dig, men aldrig tänkt på din ögonfärg;-)
    Har tänkt på en sak. Det är många bussar som passerar huset där jag bor. Kan säga att de är i stort sätt är folktomma, inte bara nu under helgen. Gissar att det gäller tågen också, då regeringen ju rekommenderat alla att stanna hemma/jobba hemifrån. Så buss, tåg och flygplan (om de inte hade blivit inställda allihopa) är nog de säkraste platserna man kan vara på just nu. Det gäller förresten även restauranger/barer och offentliga platser. Där behöver man inte ens anstränga sig för att inta ett säkerhetsavstånd på mellan en och fem meter (beroende på i vilket land man vistas).

    SvaraRadera
  12. Så fint munskydd! Bra att du ligger lågt i dessa virustider, fortsätt så!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  13. Den var ju roligt, lagrad präst.
    Härliga uppiggande bilder som du bjuder på.
    Bra att inte ta några risker i dessa tider utan vara försiktig och tänka sig för.
    Tjusigt munskydd.
    Var rädd om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera