mÄndag, maj 18, 2020

Glad mĂ„ndag 😉 med smĂ„tt och gott

 God morgon, glada mĂ„ndag 😀 Mitt glada bidrag Ă€r att jag tog mod till mig och bakade nĂ„gra frallor.

Min make och jag, vi bakade allt vĂ„rt bröd sjĂ€lva. Han gillade att vara bagaren och jag var bisittare eller den som bakade ut (jodĂ„, jag har bakat mycket tidigare i smĂ„barnstiden). 
Vi gladde oss sÄ Ät alla vÄra olika bröd och förde anteckningar (!) minsann.

 Nu ville jag sĂ„ gĂ€rna testa bönbrödet, som jag blivit tipsad om av Susjos.

Annorlunda, kanske inte det billigaste, men supergott!

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀

Orsakullan frĂ„gar om jag har nĂ„gon person som inspirerar mig? Utan att namnge nĂ„gon, sĂ„ har jag flera! Det Ă€r sĂ„ fint att kunna inspirera varandra ocksĂ„, ge och ta!

Sist en bild frĂ„n i morse och min soliga balkong! BĂ€st jag gĂ„r ut igen, för det ska mulna pĂ„... pepparkakan jag Ă„t, ser ni inte hĂ€r, den hĂ€mtade jag sen 😀
Glad mÄndag med ljus och kÀrlek!

13 kommentarer:

  1. SÄg gott ut det dÀr! Men bakning blir jag inte glad av - precis tvÀrt om... Fast nÀr nÄn annan har bakat och jag fÄr Àta, dÄ blir jag jÀtteglad :-)

    Ha en fin start pÄ veckan!

    SvaraRadera


  2. Det ser himla gott ut!!
    Jag bakar inte ofta idag men förr bakade jag mycket nÀr mina flickor var smÄ. DÀremot bakar jag fröknÀcke och kokos/mandelbröd. Nyttigbröd Àr inte billigt. SÄ mysigt att du kan Àta frukost pÄ balkongen. En riktigt gladmÄndag=)
    Trevlig dag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Finns inget hÀrligare Àn att fika utomhus. SÄ mysigt det ser ut pÄ din balkong. Kram

    SvaraRadera
  4. SÄ gott med nybakade bönbullar och visst ger det en guldkant pÄ vardagen!

    Glad mÄndag önskar jag dig :D

    Kram

    SvaraRadera
  5. SÄ fint du har det pÄ din balkong och sÄ hÀrligt att fÄ sitta dÀr och dricka kaffe med nygrÀddade frallor till. Det Àr livskvalité!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Mysigt du har det pÄ balkongen ,-) och gott!
    Jag bakade mycket förr, nu bakar jag aldrig.
    Men visst Àr det gott att Àta det man sjÀlv bakat.
    Soligt och fint, hoppas det fortsatte sÄ. Fint minne nÀr ni tvÄ bakade tillsammans ,-) och skrev upp, dÄ finns det kvar.
    Ha det jÀttefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Nybakt bröd och balkonghÀng i solen sÄ skönt sÀtt att pÄbörja dagen.

    SÀllan jag bakar... gjorde det vÀldans ofta förr, men det gick över.
    Matbröd kÀnns meningslöst Ä varken J eller Elin direkt Àr de som jublar över hembakat bröd ;-) Elin Àter mest bara hÄrdbröd Ä inget mjukt i nÄn form.

    kram

    SvaraRadera
  8. Kul att du testade bönbröden! Och de ser riktigt goda ut. HÀr bakar maken i princip allt matbröd men jag ska nog ge mig pÄ bönbröden vid tillfÀlle.
    Mysigt att njuta av frukost pÄ balkongen. Fint Àven i huvudstaden sÄ det blev balkongfrukost hÀr ocksÄ. Och en sen lunch efter dagens andra promenad. Men dÄ hade molnen hopat sig.
    Hoppas du fick ytterligare nÄgon timme pÄ din fina balkong.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. SÄ roligt att du provade pÄ att baka bönbröden! SÄ fina de blev, och visst Àr de goda, helt otroligt att det kan bli sÄ goda frallor av bönor?!
    Tusen tack för lÀnken, och Àn en gÄng, sÄ roligt att du provade pÄ att baka dem!
    VArm Kram!

    SvaraRadera
  10. Hembakta frallor pÄ en solig balkong!
    Kan det bli bÀttre? Nej!
    Kram och tack för att du sprider mÄndagsglÀdje!

    SvaraRadera
  11. Nu blev Susjos ju riktigt glad! InstÀmmer med Ama, baka har aldrig varit vÄr grej, men nygrÀddade frallor tackar inte jag nej till heller. TÀnk vad görman inte i dessa coronatider - i ditt fall var det börja baka igen;-)

    Har funderat pÄ temat förebilder och har kommit fram till att jag inte har nÄgra. Om jag nog inte se en fotbollsmÄlvakt som en sÄdan förstÄs;-)

    SvaraRadera
  12. De dÀr ser verkligen goda ut ... och sÄ mysigt att kunna njuta av dem tillsammans med gott kaffe pÄ balkongen :)
    Ha en glad tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ser gott ur och vad hÀrligt att sedan kunna inmundiga dem i solen pÄ balkongen!

    SvaraRadera