mÄndag, augusti 03, 2020

Glad mĂ„ndag 😁 i augusti

😁 God morgon, med de hĂ€r skrĂ€ckinjagande fĂ„glarna, som jag fĂ„tt som bloggfoder av Sarah 😁

Förra veckans Glad MĂ„ndag dĂ€r visade jag lĂ„nade bilder frĂ„n Sarahs höns som satt uppe i körsbĂ€rstrĂ€det. De flög inte frĂ„n backen och upp i trĂ€det, utan de tog hjĂ€lp av stegen, finurliga, haha!

😁 Denna bild har jag ocksĂ„ fĂ„tt. Gissa vad som döljer sig under filten?

Min förra micro "dog" nĂ€r jag kommit hem frĂ„n VĂ€rmland. Den hade Ă€ndĂ„ sĂ„ tretton Ă„r pĂ„ nacken i livet, sĂ„ jag bestĂ€llde raskt en ny pĂ„ nĂ€tet. En lika manuell, jag behöver inga konstigheter, men det blev en viss ommöblering. Jag Ă€r nöjd och glad och fixade allt sjĂ€lv. 

Det som syns i högerkanten Àr en portabel varmluftsugn (som vi hade i husvagnen). Den anvÀnder jag ibland, dÄ jag vill ha snabba ryck.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje!
Ljus och KĂ€rlek!

8 kommentarer:

  1. Haha! Verkligen skrÀckinjagande fÄgelungar :-D
    Jag tror det Àr Diego dÀr under filten. Hans nos avslöjar honom - vad vann jag? ;-)
    VÄr mikro har 14 Är pÄ nacken, blir nog snart dags för ett byte Àven hÀr skulle jag tro.

    Ha en fortsatt glad dag!

    SvaraRadera
  2. Glad mÄndag till dig med! Vilka söta fjÀderfÀn :D NÀr det gÀller mikron sÄ klarar man sig med en basic modell tycker jag.

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Men vilka sötisar dÄ, nej vem kan gömma sig dÀrunder ? hi hi hoppas du fÄr en fin mÄndag kram

    SvaraRadera
  4. Vilka söta smÄ ulltussar��
    Och visst Àr det vÀl Diego under filten!
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Kan tÀnka mig att det Àr Diego under filten. Men kanske nÄgra höns ocksÄ.
    En micro Àr ju bra att ha. Och det Àr ju begrÀnsad livslÀngd pÄ dem.
    önskar dig en fin mÄndag frÄn ett ganska soligt Stockholm.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. SÄ skönt att du fick tag pÄ en sÄ snabbt :D. Utmaningen hittar du hÀr: https://www.saramadeleine.se/2020/07/27/bloggutmaning-31-dagar-i-augusti-2020/

    SvaraRadera
  7. Ja, detta inlÀgg kan man inte bli annat att glad av:-) Visste vÀl att höns inte kan flyga, men tÀnkte aldrig pÄ att de kunda kliva uppför stegen. Smarta djur:-)
    Är ocksĂ„ glad att du har en bloggleverantör som levererar högkvalitativt blog foder:-)
    Gillar Diego under tÀcket - hahaha:-)
    Grattis till din nya kompis i köket!

    SvaraRadera
  8. Hahaaa! FÄglarna sÄg tilltufsade ut :-D
    Men glad blir man dÄ man ser dem ÀndÄ!

    SvaraRadera