torsdag, september 24, 2020

Stadsträdgården, en kort titt 🌼

  🌺  🌻 🥀  🏵️  💮  🌼  🌸 🥀  🏵️  💮  🌼  🌸

God torsdag, lite mindre solig än gårdagen, som jag har i färskt minne. Trots tvättstugerundorna så fick jag en massa sol utomhus ändå. Ville inte gå in, liksom. Sista dropparna sommar vreds ur, nu är hösten ett faktum.

Första bilden visar det gamla Idrottsmuseet. Jag har besökt det, mycket intressant, tror det har varit en skola tidigare. 

Jag påbörjade detta inlägg igår kväll via mobilen och nu har jag suttit med texten här i laptopen. Jag tar mig lite tid och experimenterar med den till synes ovillige nye Blogger (för det måste ju vara en han). Några emojsar här och där. Fotona är centrerade men texten vänsterställd, annars går allt åt h-e - för mig i alla fall.

Videosnutt i blåsten. Inte konstigt jag satt påpälsad på soffan där i förrgårs.

Orsakullen frågar:
Senaste gången du var till tandläkaren var... innan pandemin bröt ut. Jag hade satt en ny tid, för en grej, men den avbokade jag direkt, den får vara.

Senaste gången du var till läkaren var... väldigt nyss. Jag var till hudläkaren. sköttes snyggt med avstånd och handsprit där.

Jag kör morgondagens fråga också. Frikort kan man ha inom vården och hos Apoteket. Har du frikort? Nej, jag kommer aldrig upp i de summorna och det ska jag vara glad över. Tacksam att det finns högkostnadsskydd!

Ljus och Kärlek

12 kommentarer:

  1. Så vackra bilder. Och visst vill man suga ut det sista av sommaren. Kram

    SvaraRadera
  2. Å det huset gillar jag���� hadet fint med sysselsättning Blogger, utan frikort.

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder :) man får njuta av dom fina Gerd :) hoppas du får en fin dag kram på dig

    SvaraRadera
  4. Det är alltid så vackert på dina bilder från parker och trädgårdar.
    Jag har varit hos både läkare och tandläkare sedan pandemin slog till och här var det en artikel i tidningen häromdagen där representanter för vården är bekymrade över att folk som behöver sjukvård inte vågar sig dit. De anser att man är alldeles för försiktig!
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Regnet det bara öser ner och jag blir så blöt om både skor och strumpor ;-)
    Häromkvällen när jag kom in efter ha överraskats av en rejäl skur tittade Elin på mig å mina jeans å frågade... Har Du pinkat på Dig?
    Jo men yes så nice ;-) men nej det var bara regn...

    Förstår att Du njuter av soliga dagar :)

    kram

    SvaraRadera
  6. Så fint från Stadsträdgården men nog närmar sig hösten mer och mer. I dag har vi dock haft 19 grader och sol.

    Visst är det bra att det finns ett högkostnadsskydd men det är gott att slippa nå upp till det.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  7. Kul med idrottsmuséet, Har också varit där men för jättelänge sen. Ser att blommorna är inne på upploppssträckan men så roligt att de fortfarande hänger med och sprider färg och glädje-
    Fint att du får till bilderna centrerade om du vill ha dem så.
    Här har vi haft strålande väder idag och har tillbringat hela dagen utomhus på Djurgården men på en del jag inte besökt på många, många år.Och det blev hela 13 km av bara farten.
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Så fint! Här har vi nog en del av sommaren kvar att njuta av.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Fint perspektiv på bilderna och superfin park!

    SvaraRadera
  10. Det är ju åtminstone ett fall framåt att du upptäckt emoji-knappen, och blommor finns ju där så det räcker. Föredrar dina fina blommor från Stadsträdgården.

    Om du trycker på en bild kommer det upp en menyremsa, där du kan välja vänsterjustering, centrerad eller högerjustering. Ja, storlek också. MEN texten under skiter totalt i vilken justering du väljer.
    Samma gäller också om du från början väljer vänsterjusterad text, då centreras bilden istället. Så man måste göra om hela sk...n. Dubbeljobb, tids- och tålamodskrävande. Dessutom totalt onödigt. Grrrrrrr:-(

    SvaraRadera
  11. Vilket fint hus, påminner om Villa villekulla. Och blommor kan man aldrig få för mycket av, härligt,man får njuta den korta stund de är här!
    Så kul att vi hittat varandra på WF igen, hurra!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Såå vackert där i din stad! Fina bilder - och den lilla filmen med alla blommorna! Ljuvligt!
    Kram

    SvaraRadera