fredag, september 25, 2020

5️⃣ en fredag - Disney

Vilka vackra färger!
Jag hälsar Fredag varmt välkommen, även om du är lite grå och kall just idag. 

I onsdags kväll kunde jag sitta ute. Förmodligen ett minne blott. 
Elsamatildas fem frågor om Disney:
  1. Vilken var den första Disneyfilmen du såg? Det borde ha varit Askungen eller Snövit, eller Törnrosa.
  2. Har du något särskilt minne förknippat med Disney? Inte som barn, minnen har nog mera mina egna barn. Ene sonen samlade på Kalle Ankas Pocket och hade dem i snygg rad.
  3. Vilken av Disneyklassikerna är din favorit? Jag gillar ju Lejonkungen.
  4. Vilken är den bästa sången från Disney? Känn en doft av kärleken ur Lejonkungen, även Hakuna Matata.
  5. Vem är din favoritkaraktär? Nalle Puh.

Idag har jag två ärenden för jag gjorde inte det jag skulle igår. Jag bakade ett grovt bröd i stället. Det är gott för kropp och själ.

Önskar er alla en jättetrevlig fredag med ljus och kärlek 🙏

19 kommentarer:

  1. Här har vi strålande sol just nu, men i morse var det bara 11 grader varmt ute (enligt väderappen). Tur vi är förberedda med både fleece och långbrallor :-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. tänk så många fina filmer man sett!

    SvaraRadera
  3. Ja vi har haft fint väder, man är tacksam och vackert träd Gerd, här är jobb så jag önskar dig en skön helg kram <3

    SvaraRadera
  4. Vilken fin höstbild du bjuder på. Här har vi väldigt varmt på dagen 30 grader och 20 grader på natten. Ingen skillnad. Min disneyfavorit är även Lejonkungen med musik. Däremot gillade jag Robinhood som barn. Ha en treblig helg och en stor kram

    SvaraRadera
  5. Såg Lejonkungen tre härom dagen, lika bra som de två tidiga. Han är för go och musiken underbar.
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt det ser ut att ha suttit på balkongen och ätit middag så här i september.

    SvaraRadera
  7. lejonkungen blir ett måste, förstår jag. jag sitter ute och äter frukost på altanen invirad i filtar och yllesockor så snart det är möjligt

    SvaraRadera
  8. Fint att passa på att sitta ute när det är möjligt. Har ätit middag ute vid 18.30 flera kvällar denna vecka. Så skönt. Visserligen en kofta på men det har varit varmt. Har inte ens satt på infravärmen.
    Sitter nu på balkongen och det är lika bra att passa på.
    Har inte sett så mycket av höstfärgerna ännu men några smakprov har det blivit.
    Önskar dig en fin fredag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Vi har haft sol idag och har det fortfarande, så vi har suttit ute på balkongen och haft det skönt. Det gäller att passa på så länge som det finns möjligheter.
    Fina höstfärger som du visar. Hösten, ja den närmar sig mer och mer men ännu känns det inte så.
    Härligt med nygräddat. Bra att kunna göra lite hembakat, det som är så gott.
    Trevlig fredagkväll och sköt om dig, Gerd.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  10. De där pocketböckerna var hårdvaluta, även på loppis senare! Jag har kvar några Disney-filmer osedda, de som kommit på senare år har jag inte sett.

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig höstbild och gott att sitta ute på balkongen! I går var det badväder här men i dag regnar och åskar det. Tvära kast minst sagt!
    Den första Disneyfilmen jag såg var "Peter Pan" men favoriterna är nog "Aristocats", "Djungelboken" och "Lejonkungen".

    Kram och god fredagskväll <3

    SvaraRadera
  12. Vår ena son samlade också på Kalle Anka-pockets och hade dem i en snygg rad. Disneyfilmer såg jag nog mest när barnen var små, själv minns jag inte så många förutom Djungelboken.

    SvaraRadera
  13. Ibland får vi in Kalle-tidningar och pocket på byns loppis, de är hårdvaluta förstås så det blir aldrig långvariga på hyllorna. Trevlig helg i vackra höstnaturen

    SvaraRadera
  14. Djungelboken är nog min favorit :)
    Jag har ju sett filmen så ofta att jag kan dialogerna och sångerna utantill vilket stör Elin... ;-) ja kanske inte numera för nu har ju även hon lärt sig texten.

    kram

    SvaraRadera
  15. Första bilden är kanoooon! Vilket roligt träd, eller rättare sagt det är ansat på ett fräckt sätt.
    Du kan din Disney bättre, mycket bättre än jag. Sedan lärde ag mig nåt nytt igen. Visste inte att Nalle Puh fanns i en Disneyversion också. Där ser man.

    PS. Här var det varmt tre dagar i rad nu och balkonghäng var möjligt hela dagen. Även på kvällen, men då med Conny och jacka;-) DS.

    SvaraRadera
  16. Väldigt vackert träd, gillar höstens färger. Här har det varit rena rama sommaren nu i flera dagar, men svalare på nätter och mornar. Minns inte första Disney men Djungelboken dök upp i huvudet så gissar på den. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  17. Kul med Disney-frågor, den första film jag såg på bio var nog Djungelboken, som många svarat! Men gillade Aristocats mycket , Robin Hood och Lejonkungen såg man ju med barnen, en jättefin film med mycket bra musik!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  18. Verkar som hösten är på intåg hos dig.
    Roligt med frågorna och svaren.

    SvaraRadera
  19. Var inte första Disneyfilmen Snövit? Bambi håller också klass. Av de nya älskar jag Toy Story 3.

    SvaraRadera