torsdag, september 30, 2021

No more cliffhanger

Torsdagspluppar, ja och sista september. Kom att tänka på den här bilden som jag tog, efter det att jag sett att även ICA hade egna pluppar. Sen kan man ju diskutera storlek, effektivitet, pris och doft. Men jag ska testa i nästa tvätt.

Det var en cliffhanger från början, men den ebbade ut. Det var ju det där att vi träffades så enormt många gospelkörsångare via Zoom och vi skulle sitta i hela landet och lyssna och sjunga med för oss själva och träna. Sen skulle vi dela upp oss i respektive körer på plats och videofilma in några sånger utomhus och skicka till TV. 

Många har nog gjort det, men vi valde att inte göra det här. Så med början den 10 oktober på Tacksägelsedagen och några söndagar framöver, så sänds en TV-gudstjänst där TV plockat ihop några sekunder/minuter från olika gospelkörer i landet plus ifrån USA. 

Min nya fina kamera, som jag köpte i höstas?? Ja, vad hände med den? Den ligger här och tittar på mig, har knappt använt den. Tyske fotografen Dieter provade den och sa att den var super. Och det är den men har för många krångliga knappar och inställningar för lilla mig, kan tänka.

Däremot trivs jag ypperligt med min nya skarpa mobilkamera! Nu är jag nöjd, både med mobilen och laptopen, tänka sig. 

I hällande regn cyklade jag hem igår ifrån lilla kören. Mycket roligt på repertoaren, både klassiskt, ja en hel del nytt, som kanske framförs till våren först. Vad jag vet så uppträder vi på en Taizékväll och på Advent.

Ljus och Kärlek 🙏

15 kommentarer:

  1. Vilka vackra blommor du har.
    Så ni spelade inte in något till TV? Synd, det skulle ha varit trevligt att lyssna på dig på gudstjänsten och kanske också få se en skymt av dig. Jag kommer, om jag kan, att lyssna i alla fall.
    Cykla i hällande regn, det är inte nådigt. Bra gjort av dig. Bra att det var på hemvägen, för att sitta och sjunga i fuktiga kläder är inte trevligt.
    Ha en finfin dag.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte använt tvättpluppar utan kör med flytande tvättmedel och tycker att det fungerar bra.
    Så synd att du inte använder din nya fina kamera. Du får gå på kurs!!
    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Tvättpluppar är verkligen superbra! Speciellt för en sån som mig som har en tendens att överdosera annars så skummet yr ur maskinen ;-)
    Jag är också jättenöjd med min mobilkamera och den "riktiga" kameran här åkt in i skamvrån i garderoben...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Ja va skoj att du är nöjd,jag skall snart oxå köpa en ny mobil så tar maken min :) du får gärna berätta hur du tycker det är med dom kapslarna :) kram å fin kör kväll

    SvaraRadera
  5. Din mobilkamera tar väldigt fina kort. Fast lite synd är det nog att du inte använder din kamera också. Kram

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Så vackra blommor du har!
    Tråkigt att du inte har använt din kamera men det kommer fler tillfällen. Jag köpte också en nu zoomkamera i våras men nej, den har mest vilat tyvärr. Kanske var den ett onödigt köp för jag klarar mig gott med min mobil och min digitala systemkamera. Nåja, det är som det är.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  8. Jag har aldrig testat såna där kapslar, men ska köpa nästa gång jag behöver fylla på med tvättmedel :)
    Du får kanske gå en kurs med nya kameran - eller prova dig fram - det brukar vara det bästa :)
    Vackra blommor där i ditt fönster!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, det är frågan om man behöver någon extra kamera, så bra som mobilkameran blivit. Har två hyfsade kameror, men precis som du skriver, det finns så många inställningar som jag inte använder. Det blir ju bra ändå!
    Härligt med körsången. Är så avis på dej! Dock inte avundsjuk på cykelturci regn!
    Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera
  10. Tvättkapslar till tvättmaskinen är inget jag testat. Vi häller i ca 7dl i facket och sedan väljer med en knapptryckning hur mycket som ska doseras. Inget vidare cykelväder....men det går ju an när man bara ska hem. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  11. Ja den "riktiga" kameran kommer sällan i bruk, mobilen funkar ju så himla bra!

    SvaraRadera
  12. Så bra att ICA nu har uppfunnit egna tvättkapslar. Det var på tiden! Alla verkar se olika ut och doftar olika. Det ska bli skoj att läsa din recension där. ICAs pluppar har som Ariels förtvätt, huvudtvätt och sköljmedel, medan VIA bara verkar ha huvudtvätt och sköljmedel.

    Synd att din nya kamera bara sitter där och glor på dig. Lumix brukar göra kanoooon kameror. Å vem säger att man måste utnyttja alla knappar? Jag använder bara det jag behöver, vilket är en bråkdel av vad kameran kan. Skoj dock att du är nöjd med den nya mobilens kamera.

    SvaraRadera
  13. Minns när ni träffades via Zoom och sjöng tillsammans. Kan tänka mig att det var roligt. Och kul att några körer nappade på att gå vidare med videofilmer. Men det är ju ett bestyr att få till det också.
    Fint att du är nöjd med mobilkameran. Och visst är det lite pyssel och en del träning som krävs för att nyttja de inställningar och funktioner som finns. Men jag tycker det är kul att testa. Tränar nu en del med systemkameran och det är roligt.
    Fint att körträningen kändes bra.
    Stor kram

    SvaraRadera
  14. Kul att sången fortsätter, makens orkester är i gång igen.

    SvaraRadera
  15. Många körsångare i Finland är nu också glada för att äntligen få sjunga tillsammans.
    Fredagskram!

    SvaraRadera