tisdag, januari 11, 2022

SELFIE - en ordlek med mig själv

 

Färgerna i januari går i pastell. Färska bilder från igår eftermiddag.

Men bersån är ännu inte färdig för vårfika!

Då så! Här kommer "mönstret" till en ny SELFIE i ord. Tolv saker handlar det om. Du kopierar och lägger in dina egna svar och är precis så kortfattad eller mångordig som du känner för! 

Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Och tillägg inom parentes kan du självklart strunta i.

Det är Klimakteriehäxan som fortsätter att locka in oss på temat, hurra!

1. Efternamn: Collin

2. Blomma: Nejlika.

3. En flicka du känner:  Anna (min mamma)

4. Favoriträtt:  Avokado-med-räkröra

5. Barnbok: ABC-boken

6. Något du aldrig tar på dig: Nylonskjorta
 
7. Låt du inte glömmer: Amazing-Grace

8. Mat du gillar: Enchiladas (första gången jag smakade det var när "chilenarna" bjöd på matfest

9. En grej från balkongen: Sten (i form av en katt)

10. En plats du vill besöka: New York

11. Sömnknep: Kuddar (lite här och var).

12. Lyssnar gärna på: Ring så spelar vi (numera periodvis).

Ljus och Kärlek 🙏

13 kommentarer:

  1. Ännu en kul lista! Nylonskjortor ja. Knappast något skulle jag ta på mig heller. Minns när så kallade "silkespolos" var moderna. Det plagget skulle jag inte bära fler gånger heller.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så kul med en ny ordlek! Ska jag också titta på. Nylonskjortor, har nog aldrig haft någon, minns silkespolon som Znogge nämner, hua!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skojig utmaning och listiga svar :-)

    Ha det finemang!

    SvaraRadera
  4. En riktigt kul utmaning där vi får veta lite mer om varandra. Kram.

    SvaraRadera
  5. En riktigt rolig ordlek och roligt att läsa dina svar och få veta lite mer om dig.
    Vad gäller kläder i syntet minns och vet jag att jag också hade det förr. Idag skulle jag aldrig bära ett plagg som har plast/polyseter i sig.
    Önskar dig en trevlig tisdag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Amazing-Grace Spelades på vårt bröllop- något blåsinstrument 🤔 möjligen trumpet eller ? Kommer faktiskt inte ihåg, det var min Carinas äldsta son som spelade och han var då 15 år.

    Nylonskjorta känns väldigt främmande.

    Gillar att läsa Dina kluriga svar 😃

    Ha en fortsatt fin tisdag 🤗

    SvaraRadera
  7. Jag har sett den här ordleken på flera bloggar, men inte nappat på den ännu. Få se om det blir av?
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Här har vi en hel del gemensamt! kärlek till Avokado och Amazing Grace och längtan till The Big Apple t ex! Roligt att du hängt på!

    SvaraRadera
  9. Vilken tur - eller det var kanske skicklighet - du hade att du fick ett "r" som första bokstav i svaret till fråga 12. För "Ring så spelar vi" har du nämnt många gånger här på bloggen på lördagar.
    Enchiladas gör vi själva ibland - mums! Avokado - mums där också.
    Nylonskjortor minns jag att min pappa bar några gånger på 1950-1960-talet. Det äckligaste som fanns tyckte både han och min mamma. Så han letade fram vanliga bomullsskjortor, vilket inte var så enkelt vill jag minnas. Nylonskjortorna var ju strykfria, å det tyckte ju alla hemmafruar om såklart;-)
    Amazing Grace fick jag googla. Låten började med en säckpipare. Då var det kört för min del;-)

    SvaraRadera
  10. Kul att läsa svaren! Fixar mina I morgon!
    Snbände nylonskjortor ett tag. Och slips...
    Var väl det modet! Sent sextiotal... tidigt sjuttiotal. Eller så fixade jag eget mode... Kram

    SvaraRadera
  11. Vackert efternamn ,-)Kul att få veta lite mer om dig, lägger ut om någon dag, eftersom jag precis la in ett inlägg idag.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  12. Kul att du hängde på. Nylonskjorta, ja det var tider när framför allt männen bar sina nylonkläder som klistrade mot kroppen. Avocado är så gott, o en perfekt kombo med räkor. Hoppas du kan åka till New York när pandemin är över. Jag var där för läääängesen, 1981, och kände mig som kusinen från landet...
    Ha en trevlig vistelse, och trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Heisann, avokado med reker, det fikk jeg også lyst på! Ha en fin dag ;:OD)

    SvaraRadera