tisdag, mars 15, 2022

SELFIE nr 11 - för synskadade

Så vackra tulpaner, eller hur? "Fådda" av grannen ovanför mig, så omtänksamt.

Jag vandrar vidare på Bättringsvägen. Mina besvär hoppar och skuttar men det värsta är nog tröttheten. Än har jag lukt, smak och god aptit.

Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimakteriehäxans ordlek! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, näst intill omöjlig, men denna gången lätt, då jag svamlade runt lite. 

1. Mitt hår är:  Blont, rakt och kortklippt

2. Min panna är: Tänkande (utan djupa veck)

3. Mina ögonbryn är:  Eländigt ljusglesa (måste fyllas i)

4. Mina ögon är:  Av ärlig blå färg

5. Min näsa är:  Galet förkyld

6: Min mun är:  Docksmal

7. Mina armar är:  Lika OK som vanligt

8. Mina (mitt om du är man) bröst är:  Toppen (lagoma)

9. Min midja är:  Något vidare än förr

10: Min rumpa är:  Rasande platt (tyvärr)

11. Mina ben är:  Turligt nog ff fina

12. Mina fötter är:  Anpassade 38:or (som just nu skriker efter pedikyr)

Ljus och Kärlek och njut av dagen🙏 

(Svar: Min äldste son Peter är nånstans i Valenciana i Spanien och cyklar. )

17 kommentarer:

  1. Vad snällt av grannen att förära dig så fina tulpaner som dessutom matchar pläden i soffan helt perfekt :-)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Underbara tulpaner och fin gest av en fin granne!! Jobbigt att vara förkyld så krya på dig i stort ♡
    Fin bild och fina egenskaper om dig Gerd ♡
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga tulpaner ,-)
    En stark kropp som är bibehållen, bra!
    Du får krya på dig. Är så gott som frisk, vi har haft covid, långdraget och jobbigt, smittade ner mamma som var här, hon klarade sig mycket bättre, tack och lov!
    Krya på dig nu! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tulpaner du fått!
    Den selfien satt som en smäck!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Så tänker jag mej dej också! Kram

    SvaraRadera
  6. Vi ska kanske slå till och boka lite pedikyr då, både du och jag??? Tack för ännu en härlig selfie! Vi lever vidare med platta rumpor och försvunna midjor, det får gå! :-D

    SvaraRadera
  7. En väl fungerande kropp är det viktigaste tänker jag även om ett och annat förändras under resans gång.

    Kram och krya på den där näsan!

    SvaraRadera
  8. Verkligen en härlig bukett du har fått!
    Så kul att läsa dina svar i denna selfie, lite klurigt denna gång, men roligt!
    Ärliga blå ögon är inte dumt att ha, liksom fina ben och toppenbröst!
    Nu ska du bara bli av med förkylningen också!
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så omtänksamt av grannen att ger dig en bukett med lila tulpaner. Den färgen gillas skarpt här:-)
    Skrattade gott åt dina svar. Grejen är ju den att vi har ungefär samma kroppsform och vikt. Ja, en obefintlig rumpa har vi också gemensamt.
    Däremot är våra ansikten och håret helt annorlunda. Undantag ögonbrynen. Dina är lika glesa som mina.

    PS. Kul att jag gissade rätt med sonens cykeltur. Comunitat Valenciana är ju stort. Där ingår både Alicante, Benidorm och Amas Torrevieja. Har sett hur många cyklister som helst från olika länder som cyklar just vid Costa Blanca. DS.

    SvaraRadera
  10. Snällt av grannen att komma meden blombukett som förgyller Din dag.
    Skojjsigt med Dina svar 😃
    Kram

    SvaraRadera
  11. Heisann, det ser ut til at vi alle har litt bleke øyebryn i utgangspunktet. Jeg er blitt vant til det, og føler meg fremmed i speilet de få gangene de har fått litt kunstig farve. Men likevel, jeg har latt meg overtale til en "våroppfrisking" om ikke så lenge... Så flott med bein som fremdeles er fine ;:OD)

    SvaraRadera
  12. Hihi, en docksmal mun har jag inte hört om innan, men den ler alltid och det gillas. Stackars din näsa, hoppas du kryar på dig fort

    SvaraRadera
  13. Svar: Albir ligger nästan på gångavstånd (ca. 5 km) från Benidorm. Gissar att gänget cyklar i Serra Geladas Nationalpark i och kring Albir. Där är helt underbart! Upp och ned och såååå mycket att se både på nära och lite längre håll. Ett väldigt bra val med andra ord:-)
    Här kan du läsa mera:
    https://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g790189-d2323668-Reviews-Parque_Natural_de_la_Serra_Gelada-El_Albir_L_Alfas_del_Pi_Costa_Blanca_Province_o.html

    SvaraRadera
  14. Skönt att läsa att du är på bättringsvägen även om du är trött!
    Underbart läckra tulpaner som du fick av din granne! Bra grannar ska man vara rädd om!
    Det är roligt med listor, men svårt att tänka till när man ska skriva dom!
    Bättringskramar kommer här!

    SvaraRadera
  15. Verkligen en omtänksam granne! Såå vackra tulpaner!
    Kul att läsa dina svar!
    Fortsätt nu att krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Underbara färger både på tulpanerna och pläden? i bakgrunden. Tänk att en gång i tiden hade jag också 38 i skostorlek! Nu har jag 40. Däremot har jag ju minskat 2 cm på längden. Fortsätter det så, så är det snart bara ett par stora skor som går omkring! Hoppas du kryar på dig snart. Det blir vår i morgon (joo, dom sa det på radion nyss) och då frisknar du nog till! Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Verkligen vackra tulpaner som du kan glädjas åt.
    Skönt att du är på bättringsvägen i alla fall.
    Klimakteriehäxans utmaningar är roliga tycker jag och just att fundera kring ord och annat. Kul också att läsa andras "selfies". Här blir ju svaren tämligen olika.
    Väldigt roligt att beskriva sig själv. Maken läste mina svar och tyckte nog de stämde bra.
    Kul att läsa dina svar.
    Stor kram

    SvaraRadera