onsdag, mars 02, 2022

SELFIE nr 9 i text đŸ€—

GÄrdagen gick i en flygande flÀng. Jag skulle förbereda för stÀdpatrullen en anings aning. Tjejerna kom och jag gick ut. Gick in pÄ Kapp-Ahl först en svÀng, bara för att konstatera att vÄrens mode inte var mina fÀrger alls, alldeles för bleka. Svart, ljusgult, ljusblÄtt, beige.

 Inget alls föll mig pĂ„ lĂ€ppen och inget behövde jag heller.

Gick sedan en svĂ€ng till Willys och handlade lite smĂ„tt. MĂ„nga bunkrar nu, men nej, jag preppar inget inför ett vĂ€rldskrig. Jag vet var jag har mitt skyddsrum och  jag hoppas att det inte behöver anvĂ€ndas, men visst Ă€r det otĂ€ckt. TĂ€nker pĂ„ alla civila i Ukraina som fĂ„r lida sĂ„ pĂ„ grund av att en maktgalen ledare fĂ„r hĂ€rja fritt. 

Även min rygg Ă€r otĂ€ck just nu, men det Ă€r minimalt bekymmer om man jĂ€mför.


HĂ€r har ni de tolv nyckelorden som gĂ€ller denna gĂ„ng. Och sista bokstaven i första svaret Ă€r första bokstaven i svar nummer tvĂ„, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i KlimakteriehĂ€xans ordlek! SÅ rolig och med olika svĂ„righetsgrad, nĂ€st intill omöjlig. 

1. ÖgonfĂ€rg: BlĂ„

2. Äter inte: Ă…l

3. Musikal:  Lejonkungen

4. Inget för mig:  NjursautĂ© (Ă€ter ingen inĂ€lvsmat)

5. Hemgjort: EfterrĂ€tt (fruktsallad med vispgrĂ€dde)

6. VĂ€rdefullt:  TilliT

7. Halvfabrikat:  Torskfiskpinnar

8. PĂ„ golvet:  Rumsmattor

9. Mat frĂ„n Italien:  Roma pizza

10. TeaterpjĂ€s:  Andersson, Pettersson och Lundström

11. Obehagligt:  Muntorrhet

12. Uppskattar:  Trevligheter!

Ljus och KĂ€rlek 🙏

9 kommentarer:

  1. SĂ„ bra du fick till din selfie!
    Hoppas att din rygg snart blir bÀttre.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ål tycks inte vara sĂ„ poppis.
    Har Àtit Kidney Pie en gÄng. För att prova. Smakade som en sur disktrasa luktar. Usch!
    Haggis tyckte jag dĂ€remot var ok, dĂ„ jag testade det...I Skottland. Även det inĂ€lvsmat....
    Hoppas att din rygg blir bÀttre igen. Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det verkar inte vara sÄ mÄnga som Àter Äl men samtidigt sÄ finns det inte sÄ mycket att vÀlja pÄ om man ska vara krass ;-) InÀlvsmat Àter jag absolut inte, det gÄr bara inte.

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
  4. Roligt att du bjuder pÄ en selfie till! Fiskpinnar kan jag lÀngta efter, men nÀr det handlar om inÀlvsmat gillar jag bara lever. InstÀmmer om vÄrens fÀrger: vÀldigt mycket beige, det blir aldrig min fÀrg! Men trevligheter, det vet vi att uppskatta!

    SvaraRadera
  5. HÄller helt med dig om vÄrens fÀrger. SÄ urbota trista fÀrger. Ingenting för mig heller. Klickade hem lite grejer frÄn Esprit med fÀrg i.

    Njutsauté hör nog inte till mina favon heller, Àven om jag Àter inÀlvsmat som lever anglais till exempel. Fruktsallad utan socker men med massvis med vispgrÀdde Àlskar jag - MUMS!

    Fiskpinnar Àr inte min grej Ä inte har jag mattor pÄ golvet heller, förutom en lÄng trasmatta i hallen. Muntorrhet Àr vidrigt. Vissa mediciner har ju muntorrhet som biverkning. SÄ det Àr bara att "suga pÄ" Zendium eller Flux gelé innan man lÀgger sig. Det funkar hyfsat faktiskt.

    SvaraRadera
  6. Snygga klÀder, men vill gÀrna ha lite mer fÀrg ,-)
    inÀlvsmat Àter jag inte!
    Tycker du fick till svaren bra. kÀnner igen mig i vissa svar ,-)
    Hoppas din rygg blir snabbt bra. Söt bild pÄ Diego i föra inlÀgget, visst blir man glad
    Ha det jÀttefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Visst Àr det trista fÀrger men har Àven sett en hel del piggare i butikerna hÀr i stan. Bra sÄ!
    Kul att lÀsa dina svar.
    KÀnner igen mig i en del av svaren. Var ocksÄ inne pÄ Lejonkungen som musikal.. SÄg den med döttrarna i London. SÄ bra. Men i svaret blev det en annan.
    Ja, all inĂ€lvsmat gĂ„r bort för min del. Äter helst inte flĂ€skkött heller. Och om jag gör det bara frĂ„n gĂ„rdar dĂ€r jag vet att grisarna har det bra.
    Visst Àr det fint och viktigt med det som Àr trevligt.

    Hoppas nu att din rygg piggnar pÄ sig. Kan verkligen rekommendera de smÀrtplÄster jag fÄtt. Riktigt bra.
    Stor kram



    SvaraRadera
  8. Men oj vilka blaskiga fÀrger! Var fanns allt det röda???

    Snygg selfie igen :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Heisann, visst er hjemlaga fruktsalat det aller beste. Den ferdigkjÞpte pÄ boks han ikke mÄle seg med den!

    SvaraRadera