söndag, maj 26, 2024

Glad Mors dag

Jag är en väldigt tacksam fyrabarnsmor och har lyckan att även ha fått många barnbarn. Alla de mina är så underbara och stödjande på alla de sätt och vis. En stor rikedom, mig förunnad 💖

Jag unnade mig själv lite välmående med nya naglar här i fredags. Det betyder mycket att kunna sträcka ut en välformad hand, som jag inte behöver gömma för att jag river på nagelbanden.

Sinnesrobönen bär jag alltid med mig. 

En sann skylt, plockad från nätet. Är det så det är?? 😂 med ålderns rätt.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. Barn och barn är verkligen en stor skatt <3
    Så fina dina naglar blev.
    Önskar en fin mors dag nu!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sinnesrobönen lärde jag mig för många år sedan, mycket tänkvärt det där.

    Haha, jo, man håller ju andan lite då vilket resulterar i att det blir ännu värre. :)

    Ha nu en fin fortsättning på denna härliga söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, så är det. Men, egentligen, varför smyga med sin kondis? 😂

      Radera
  3. Sinnesrobönen liksom gör mot andra som Du vill andra ska göra mot Dig är två hållpunkter❣️
    Finfina naglar, gillar färgen 👍 men lite förvånad att Du valde så mörk färg nu… trenden verkar ju vara ljusa färger på försommaren.
    Att andas är livskvalitet 😅
    Jag har problem med pollenallergi och snörvlar mig fram när jag är utomhus 🤧
    Ha en fin söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad beträffar mina naglar så har jag snöat in på de här kakaobruna. Jovisst, jag har haft all världens färger innan, men nu kände jag för detta oavsett.
      Jag har HAFT pollenallergi men är frisk sen många år tillbaka då jag fick en snabbdesensibilisering av motgift, vilket jag är SÅ tacksam över!
      Kram!

      Radera
  4. Det nästa man har, det är ju barn och batnbarn. Fina naglar. Har intecriktigt modet att ge mina naglar ett annat lack än ett nästan genomskinligt.Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Genomskinligt, eller fransk manikyr, är också vackert!
      Kram

      Radera
  5. Önskar dig också en skön söndag , tillika Mors dag. Är som du, väldigt glad över mina fina döttrar som ständigt ger mig så mycket glädje och kärlek- Tacksam! Och att ha dem och barnbarnen nära är något jag också är väldigt glad över. Testade ju att ha dem långt borta när vi bodde i Peking och trots deras och mina resor till Peking och till Stockholm var saknaden stor. Så glad för att Skype då fanns.
    Och detta att ta hand om sig själv och göra det en mår bra av är ju ockås väldigt viktigt. Både i stort och smått.
    Kram Ditte
    (Väldigt knepigt idag att publicera en kommentar)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trist att det ska vara så besvärligt med kommenteringarna på vissa plattformar.
      Så gott att ta hand om sig själv. Även om andra ställer upp, så behövs helheten.
      Kram!

      Radera
  6. Att ha en härlig familj att älska är jag tacksam att även jag har ,-)
    Så snygga naglar!
    Snygg jeansjacka ,-)
    Jadu backarna blir lite trögare ,-))
    Ha det fortsatt jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad i de flesta av mina kläder, de håller i åratal. Denna jeansjacka är nog femton år.
      Trögt det mesta, i framkomligheten, skulle jag vilja säga.
      Kram!

      Radera
  7. LillaSyster2024-05-26 17:55

    Skrattade gott åt sista skylten. Ett annat alternativ är att undvika uppförsbackarna =) Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag undviker dem numera. Förutom när dottern drog med mig upp på Skalunda hög, med hjälp av armstöd, haha!
      Tackar!

      Radera
  8. Vilken fin bild på dej och dina naglar, kul skyltar också :-D
    Ha en fin kväll, jag får skynda mej på nu lite till jobbet...
    Kram

    SvaraRadera