torsdag, maj 23, 2024

Torsdaguppdatering

Onsdag. Det var det igår, ja. Klockan 09.45 stod jag  här. Man ser Vänermuséet i bakgrunden. Jag väntade på skjuts till styrelsemötet inför kräftskivan i augusti. Fast jag har aldrig varit med på kräftorna, kanske synd, för det är säkert en trevlighet. Men jag äter inte kräftor och då faller hela idén för mig.

Med mig hem fick jag en superläcker orkidé i alla fall. Jag blev så glad över den. Alla mina tidigare så fina orkidéer fick ju en dag en massa spinn, så ut åkte de allihopa. Men välkommen, du nya!

Efter den första fägnaden var det så dags för nästa. Köravslutning på Skogshyddan till kvällen. Och den godaste räkmackan! Det var varken tekaka eller tunt rågbröd utan deras eget något-annat-bröd, väldigt lättätet och gott. Proppmätt.

Jag har haft tur med vädret i många dagar nu och även denna blir upp till 24 grader med sol. En liten elvafika i bersån ska det bli idag med en fin vän.

Ha det så gott alla mina bloggläsare!
Ljus och Kärlek 🙏🏻

12 kommentarer:

  1. Det är ju inte helt ovanligt att man inte äter kräftor och många erbjuder ju räkor som ett alternativ. Det vore kanske något att anamma.
    En bra onsdag för övrigt med trevliga aktiviteter och inte fel att avsluta med en god räkmacka.

    Önskar en fin torsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. På denna festen kommer det att finnas kycklingsallad som alternativ.
      Idag tar jag det lugnt. Kram

      Radera
  2. Snygg orkidè.
    Du har mycket på G, smörgåsen ser väldigt god ut!
    Vackra omgivningar. Och ser Z svar, kanske räkor skulle vara ett alternativ ,-) hoppas det!
    Ha det fint i nu i allt det vackra.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räkor är inte dumt men här erbjuds kycklingsallad som alternativ.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Kräftor är inget för mig heller men räkmackan ser god ut. Kram

    SvaraRadera
  4. Är ingen fan av kräftor. Tycker att det är mycket besvär för liten "belöning". Och inte speciellt välsmakande.Men räkor är gott. Din macka ser väldigt inbjudande ut. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, kräftor är söligt. Det är det med oskalade räkor också i och för sig.
      Godaste räkmackan, jag lovar! Kram

      Radera
  5. Gott 😋 länge sen jag åt en räkmacka, i min egen kommun är de både svindyra och mindre goda, inget vinnande koncept.
    Kycklingsallad åt jag både söndag och måndag, praktiskt när maten räcker två dagar 😅
    Kräftor är söliga och inte riktigt min cup of tea 🫠
    Bra det serveras alternativ.
    Tröttmössa idag men jag hoppas på mindre turbulenta dagar här framöver.
    Jag förstår dock inte varför sjukhuset inte behöll honom igår. Nu är han utskriven igen och är på elevhemmet. Hemfärd i morgon.
    Ha en fortsatt fin torsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. En till tröttmössa har du här. Jag tog mitt fika med vännen men sen har jag mer eller mindre slappat. Det har varit mycket på sistone.
      Kram!

      Radera
  6. Härligt med räkmackor verkligen, ett ypperligt gott sätt att fira något, jösses va sugen jag blev nu. :)

    Orkidéer är lite av våra favoriter, just nu blommar två av dem rejält, ska ta och fota det till bloggen när de blomstrat ut lite till.
    Din där var ju jättefin.

    Ha nu en fin fredagskväll Gerd.

    SvaraRadera