fredag, juli 19, 2024

Hej då, Drömstan! 🌺

 

Igår lämnade jag över nycklarna till min gamla lägenhet och vinkade hej då. 

Kände mig väldigt nöjd över att ett kapitel på 25 år i Lidköping nu är avslutat och att Linda på kontoret och jag skrattade gott åt mitt "jag bor inte här längre" 😁 Men att jag var välkommen att höra av mig om så var 😍

Sarah och jag gjorde nåt kul av resan till Lidköping.  Vi tog in på hotell dagen innan och njöt av god mat och dryck och att bara vara. Regnet stod som spön i backen, så någon sightseeing blev det absolut inte. 

Restaurangen FeelingLkp bjöd på fantastiska rätter. Här min Tortiglioni med kyckling, tryffel, pasta och massa otroligt goda smaker.

Förrätten, som kom först naturligtvis, var nattbakad griskind och gottigotti. Hotellet och Restaurangen rekommenderas varmt 🌹

Just nu är jag i min lägenhet i soliga Karlstad 😎

Trevlig fredag med ljus och kärlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Var sak har sin tid! Nu önskar jag dig stort lycka till med nya lägenheten. Karlstad blir bra det med :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett fint avslut på åren i Lidköping ... nu dags för nya äventyr i en av mina favoritstäder :)
    Önskar dig lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du kommer att trivas riktigt bra i den nya lägenheten och i Karlstad, som jag besökte några dagar för något år sedan.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Vilket fint och trevligt avslut det blev för alla dina år i Lidköping. Och väldigt roligt också att Sarah var med. Önskar dig nu det bästa i Karlstad och i ditt nya hem. Kram

    SvaraRadera
  5. Nattbakad griskind… har jag bara hört talas om.
    Så bra och så skönt Ni kunde göra ett lite lyxigt avslut av Dina många år i Lidköping och Drömstan.
    Nu är bara att spotta i nävarna och ta nya tag, 25 år i Karlstad står på tur 😃
    Ha en skön fredag och en härlig helg kram åsa

    SvaraRadera
  6. Grattis till avslutet där, nytt kapitel tar sin början på riktigt.

    Ta in på hotell och äta gott kan man göra närsomhelst, har bekanta som tar vagnen genom stan enbart för att njuta av en hotellvistelse...underbart ju.

    Ha det ju så fint du kan. :)

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för fina kommentarer, Znogge, Anki, Ingrid, Ditte, Åsa, Guldkryckan🌺
    Nu är det varmt och skönt och jag trivs.
    Kramar😎

    SvaraRadera
  8. Fin avslutning med "hej då" till bostaden och sedan hotellnatt och bästa umgänget :-)

    SvaraRadera
  9. Nu har jag läst taklänges ända hit. Jag har inte kommenterat alla inlägg men de är väl pålästa...Mycket gott önskas i ditt nya boende och i ditt nya liv. För det är ju lite grann som att födas på nytt när man flyttar. Varm kram och stort lycka till!

    SvaraRadera