tisdag, oktober 08, 2024

En alldeles vanlig dag

 

Javisst, ja. Så här gick det till när mina persienner åkte upp. Två filurer var här i onsdags och det var efterlängtat. 

Hello, här är vi! Ja, här var jag också för några dagar sedan.
Bästa utsiktsplatsen för två små vovvar som trånar efter husse och matte 😻, det räckte inte med MårrMårr.

Jo, jag drog ju hitut, efter mina jobbiga timmar på vårdinrättningen. Först två timmar på en stol på akuten, sen en himla massa timmar uppkopplad i en säng på akuten. Utan mat, fick väl dropp till slut.

Men det var väl bra ändå, för de hittade ett fel till på mig.

Sedan hem och sova fyra timmar för att därefter åka till ögonläkaren på samma sjukhus på morgonen. Man kan ju bli trött! Läkaren var bra, har haft honom tidigare på Capio i Skövde, men han kunde inte trolla heller.

Så mycket annat är jag inte ute och viftar på utan det blir lite matblogg här. Här är det Värmlandskorv med potatismos och gröna ärter, mumselimums.

Min gårdagsmorgon ifrån sovrumsfönstret. Idag är det mulet och 11 grader.

Nästa måltid blev laxlåda, också jättegott.

Dottern berättar att det doftar kaffe här i stan. Det är Löfbergs som rostar kaffebönor. Jag kunde ana mig till något svagt när jag öppnade balkongfönstret. 

Men jag ska allt ta och sätta på kaffet här i köket, så förstärker jag känslan 🍮

Ljus och Kärlek 🙏🏻

10 kommentarer:

  1. Gott att ha någon att vila ut hos. Gott med kaffedoft. Kommer ihåg det sedan besök i Karlstad. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det! Kaffedoft är ju bara så ljuvligt!
      Kram!

      Radera
  2. trodde du som hoppar i soffan... Vi är kattvakter åt sonen, hon är så nyfiken, fixar alltid att hon kan titta i fönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du, här hoppas inget av mig, haha! Katter är ju alltid nyfikna.

      Radera
  3. Så skönt för dig att kunna dra ut till Sarah med make efter jobbiga timmar. Det har onekligen blivit lite väl mycket på hälsofronten för din del. Hoppas att det stabiliserar sig nu när de har koll på dina åkommor.
    Smidigt att få maten levererad hem för den hjälp som finns att tillgå ska man tacka ja till.
    Önskar en god tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut för mycket på hälsofronten, det var inte önskvärt.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Läser bloggen baklänges så vet ännu inte vad som hänt, men det lär klarna.
    Krya-hälsningar och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte skrivit ut i bloggen vad som hänt.
      Tack och kram!

      Radera
  5. LillaSyster2024-10-08 16:09

    Hoppas verkligen att de kan fixa felen till det bästa.
    Matlådorna ser inte så dumma ut, det är mycket skriverier om matlådor nu att det bara kommer att levereras kalla lådor framöver. Hoppas att den som får lådan bara är pigg nog för att stoppa den i mikron. Krya på dig =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är mediciner som gäller.
      Jag visar upp matlådorna för att de är såpass bra, positivt tycker jag. Och ja, de är kylda men jag klarar ju av att värma i mikron, annars skulle hemtjänsten ha gjort det.

      Radera