lördag, oktober 05, 2024

Lördag på landet

 

I torsdags tidig morgon var jag iväg till vårdcentralen för att lämna prover till nästa fredags läkarbesök.

På torsdag em ringer vårdcentralens läkare in mig för att åka till Akuten och ta om proverna.

Jag blir ju nervös och undrar vad som händer. Klockan 15.45 är jag där. Klockan 02.00 är jag hemma igen.

Från att ha haft 3 tabletter per dag har jag nu fått ett himla gott gäng.

Klockan 09.00 på fredagen är jag hos ögonläkaren. 

Sen åkte jag ut till yngsta dottern för att fira helgmys.

Alice.
Maja.
Köksspisen!

Här är gudagott att vara! Åh vad livet dock är skönt.
Ljus och Kärlek 🙏

13 kommentarer:

  1. Förstår din oro när läkaren ringde, hoppas nu de nya hjälper. Så mysigt att du njuter tillsammans med de dina,-) ser helmysigt ut!
    Njut på och fortsatt mysig Helg, önskar jag dig! Varm Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott att hamna här hos yngsta efter allt bökande inom vården.
      Kram❤️

      Radera
  2. Så härligt det ser ut hemma hos Sarah❣️
    En fråga: har Sarah ”bara” höns och grisar eller även får?
    Se till att bli bortskämd och njut av god omvårdnad, smarrig mat och god dryck 😋
    Ha en riktigt fin lördag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. De e fint här!
      Svar: kaniner. Inga får.
      Sitter just framför brasan.
      Kram❤️

      Radera
    2. De e fint här!
      Svar: kaniner. Inga får.
      Sitter just framför brasan.
      Kram❤️

      Radera
  3. Jag förstår mycket väl din oro där för det har varit en hel del på hälsofronten för din del. Bra att de håller koll på dig i alla fall.

    Så skönt med helgmys hos Sarah. Det måste kännas väldigt bra att du har din ena dotter så pass nära nu.

    Kram och njut av helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min hälsa har inte varit på topp alls. Förstår inte varför. Två dumma diagnoser hsr tillkommit utan lov.
      Fint att ha Sarah nära.
      Kram!

      Radera
  4. Det var en lång kväll/natt!
    Jag skulle oxå böi väldigt orolig för den inringningen. Hoppas att medicinerna funkar bra.
    Och fortsätt njuta av lantluften. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det inget vidare alls, det här. Kunde jag gärna ha sluppit.
      Kram

      Radera
  5. LillaSyster2024-10-05 19:01

    Då var det inga fastande prover de ville ha. Troligen hade väl någon schabblat till eller bort dina prover. Njut av lantlivet=) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte. För jag fick ju ingen mat på akuten.
      Kram

      Radera
  6. Åh förstår verkligen att du blir orolig. Fick du något svar på varför du fick åka in? Så fina hundar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jo så småningom fick jag svar.
      Fina hundar, ja!

      Radera