fredag, oktober 11, 2024

Fredagens rubrik

 Det är fredag idag och det är väl alltid bra. Lite speciellt högtidligt med veckoslutsbörjan. Lite guldkant på mat och dryck. Unna sig av livets goda. Allt handlar inte om vita rocken.

Här var det en början till frukostlagning, den bästa.

Och igår blev det stekt fläsk, potatis och bruna bönor, riktigt så jag slickar mig om munnen med en gång.

Gårdagen blev en innesittardag, för jag ger mig inte frivilligt ut i dagsregn.

Men idag så, då ska jag ut och iväg till vårdcentralen för prover och läkarbesök. Bilden är från klockan sju i morse.

Hur resten av dagen avlöper det är en obesvarad fråga. Dock är vädret hundra gånger bättre än igår!

Ljus och Kärlek 🙏🏻

15 kommentarer:

  1. Även här regnade det rejält i går och hade det inte varit för hundarna hade vi nog också stannat inomhus. Förvisso hade vi tur med långpromenaden men annars var det inte roligt. Idag är det mycket bättre precis som hos dig.
    Lycka till med dagens provtagning och läkarbesök!

    Önskar en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra idag och jag är nöjd.
      Kram!

      Radera
  2. Stekt fläsk är verkligen en favorit här, mums mums.
    Önskar dig nu lycka till med proverna, ha en så fin dag du kan.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att proverna är bra och lycka till med läkarbesöket!
    Kram, Ingrd

    SvaraRadera
  4. LillaSyster2024-10-11 11:48

    Jo, idag är vädret något torrare - men hu vad det blåser.
    Stekt fläsk och brunabönor så gott! Men idag blir det lunch med potatisbullar av moset som blev över igår och lite bacon till det. Sen tänker jag mig räkmacka till kvällen. Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, potatisbullar! Räkmackan lockade också! Jag sökte något smarrigt i affären men hittade inget, så det blev lite ostplock efter middagen.

      Radera
  5. Fint väder idag. Höstväder!
    Fläsk är gott!
    Önska dej att din dag förblir en bra en! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Bruna bönor hör inte till det jag äter 😅
    Men smaken är som tur olika och vi får tycka som vi vill 😜
    Regn även här igår men jämfört med Norrlands kusten kom vi lindrigt undan.
    Lite snö i morse, nån cm men nu är det mesta borta…
    Gårdagens Go kväll var absolut bättre än att tillbringa kvällen på akuten 🤪
    Jag hoppas dagens provtagning går bra och att Du inte får någon obehaglig överraskning.
    Ha en fortsatt fin fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter nog det mesta i matväg och tycker det är gott och det underlättar ju variationen, men man är som man är.
      Det blev en bra dag förutom en hiskelig väntetid på sjuktaxin.
      Kram!

      Radera
  7. Riktigt skapligt väder här idag och det har blivit rejäl rehabträning och långpromenad. Har en mindre favoritbutik där jag köper kött manuellt över disk så dit styrde jag stegen och det blev en bit gotländsk oxfilé och lite andra godsaker . Hem och lämnade detta och sedan en ny vända ut- Så fint nu med alla färger på träden.
    Önskar dig lycka till idag med provtagningen. Trevlig helg-
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt väder idag! Så jag var ute lite grand.
      Jag var bortskämd med manuell kött- och fiskdisk på ICA i Lidköping nära mig.
      Allt gick bra idag, så nöjd!
      Kram!

      Radera
  8. Bruna bönor, med fläsk eller falukorv, var min älsklingsrätt som barn! Så gott ,-)
    Hoppas allt gick bra med prover och det som hör till.
    Första bilden, så gott, och nyttigt, godare än godis! Ja så det har vräkt ner med regn, bättre väder idag för mig också, lite sol men kyligt!
    Önskar dig nu en härlig avkopplande helg!
    Varm Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera