söndag, oktober 13, 2024

Lördagen var kanon!

Följ med på gårdagens promenad idag söndag! I ett riktigt strålande väder.

Jag gick runt i kvarteret uppe på Rudsberget. Solen lös så grant som den bara kan i Värmeland. Graderna var få, men det är ju hösten nu.

Här går vägen till nedre parkeringsplatserna. Sett i motsol.
 

Här oppe är den ena vändplatsen.

Titta, en ny kompis dök upp, som fick följa med en stund.

Jag testade Mördarbacken både ner och upp.
 
Fisk med kapris och senap. Potatismos. Grönsakmix. Görgott. Ett glas vitt vin därtill.

Såhär nöjd blev jag.

Förmodligen tar jag med en promenad även idag även om himlen är lite gråare men dock en gnutta sol och nio grader - det var väderleksrapporten!

Ljus och Kärlek 🙏🏻

16 kommentarer:

  1. Igår hade vi också en fin dag, men den här söndagen håller jag mig nog inomhus. Regn är på gång enligt SMHI, annars vill jag gärna komma ut en stund varje dag. Det är så tråkigt att bara sitta inne.
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan bara inomhus här också, enbart en kort utomhussväng.
      Regn lockar aldrig mig.
      Kram!

      Radera
  2. Så roligt att se lite mer av området där du bor. Och kuperat är det förvisso. Gårdagen var strålande även här. Helt fantastisk . Och alla vackra höstfärger kom så väl till rätta mot en klarblå himmel. Idag mer grått igen men jag ska äta lunch med vänner så det lyser upp i sig.
    Vad fint att du hade kompisen med dig. Hoppas den var till belåtenhet. Önskar en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojomen, lite mer natur blev det ju. Kuperat, absolut i högsta grad. Idag i det gråa blev det bara en liten trudelutt ute.
      Tackar så mycket, kram!

      Radera
  3. Så mysigt du fixar till det, matbordet ser väldigt inbjudande ut ,-)
    Kanon att du får god mat och sen har du vin till!
    Din nya kompis er fin och hjälpsam ut ,-) Ni två tar alla backar galant gissar jag, mördarbacken t.o.m ,-)
    Härlig bild på fina du! Oh trivsamt område. Ha det fortsat fint! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja jag är så nöjd med min boning. Gillar den mer och mer som den blir inbodd. Lite prägel allt eftersom.
      Ja, Rulle är säkert bra, får testa honom vidare.
      Kram!

      Radera
  4. Mördarbacken kallas cykel/gångvägen vid vår skola också, hujeda mej. ;)
    En promenad piggar ju upp, om det inte regnar förstås.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frisk luft skadar aldrig men den kan ju bestå av mer eller mindre regndroppar.

      Radera
  5. Kul att få hänga med på en promenad i dina omgivningar. Vilket härligt höstväder det var i går. I dag har det regnat en hel del här men under kusen hade vi uppehållsväder tacksamt nog.
    Så god maten lät och fisk är alltid ett säkert kort.
    Önskar en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, här är vackert i det kuperade. Och alltid skönt att komma ut.
      Idag gjorde jag egen mat, det är kul att ha utrymme till det också.
      Tack och kram!

      Radera
  6. Min favoritfärg är sol och blå himmel Karlstad levererade båda 🤩
    Ta en tur ner och upp för mördarbacken varje dag så har Du fått in dagens träning 👍 bra med en promenadkompis 👏 lättare att frakta inköp dessutom.
    Det bästa är ändå att Du numera har hiss 👍
    I veckan som gick åt vi stekt torsk och det var helt okey, jag som haft en motvilja mot torsk tyckte det var bättre än förväntat 😅
    Nu ska jag lägga mobilen på laddning och se om jag har nått måste att ta tag i 🤪
    Ha en skön söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sola i Karlstad är ett ganska säkert kort. Hon är dessutom en staty och ganska så grå i sig. Men hon levererar gult och blått.
      Ett bra tips det där med Mördarbacken varje dag. Idag försökte jag men drog mig tillbaka i regnet.
      Tack för pepp.
      Kram!

      Radera
  7. Fint att kunna utforska och bekanta sig med ett ny område. Klart att solen alltid lyser i Karlstad...iallafall bakom molnen. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jorå, vill gärna utforska området!
      Kram!

      Radera
  8. LillaSyster2024-10-13 18:32

    En bra kompis att hålla sig i =)
    Igår var det kalasväder, men idag har det regnat sen strax innan lunch...
    Ha en ny bra vecka imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får vänta på nästa kalasväder men ändå försöka ta en kortare tur om det enbart är drägligt. Försöka få vanans makt.

      Radera