lördag, december 16, 2017

Inte mycket att orda om

God lördagsmorgon!

Man behöver ju ha något att skriva om, när man bloggar och då måste man ju göra något, för att skriva om, eller hur?

Jag gjorde inte något särskilt igår, mer än plockade bland mina kläder, för att se vad jag ska ha på mig i Vara Konserthus på tisdag. En svart basklädsel är alltid bra, för klädkoden innehåller alltid till minst 75 procent svart. Och det har jag en del.
Det var mest accessoaren jag grunnade på, men nu vet jag.

Sedan ville jag gärna ha något nytt till julafton. Hittade "köp 3 betala för 2" hos Kapp-Ahl, så det blev en blus och en kjol bland annat.
Jag är inte helt färdig med inköp till julklappsspelet och har lite annat kvar.

Här är min laptopvrå, där jag fixar det mesta  Jag har växlande skärmbilder och just denna är väldigt vacker.

 Mina bilder är pinfärska och visar hur det ser ut hos mig idag. Både ute och inne.
Och mitt eget inre och yttre mår så bra det kan vid min ålder. För visst är det lite stelt i lederna innan fötterna landat på golvet efter sovställningen 😀

Jag trotsar snön och tar mig fram till stan för att göra ett par ärenden.
Må så grankott, som Nicke Lilltroll sa!

💚 Ljus och Kärlek 💚

18 kommentarer:

  1. Låter som du fyndade bra där :-)

    Själv brukar jag tillåta mig en tur i arkivet när jag inte ids göra nåt nytt till bloggen. I fotoarkivet finns mycket att hämta :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tack!
      Jag kollade allt i arkivet, men där har jag rensat rätt kraftigt, så det kändes tji, just nu. Så kan de va!
      Samma till dig!

      Radera
  2. Det är alltid roligt att shoppa lite nytt. Även om hela garderoben är full finns det ändå alltid plats för lite till :)
    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skänker numera till Kvinnojouren, så jag skapar plats till nytt.
      Kram!

      Radera
  3. Köp tre och betala för två ger alltid mersmak så grattis till fynden! Här finns det redan i garderoben så något nytt blir det inte till denna jul.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  4. Hos mej ser det ut precis som hos dej - lite snö på gräsmattorna
    och -4C. Men sola skiner så vackert, så dä blir säkert en fin dag.
    Kul när man hittar nåt att köpa. Jag behöver varma (l)ångbxor till
    vintern, men det är så himla svårt att hitta nånting som inte smiter
    åt som korvskinn. Jag vill ha rymliga kläder över hela kroppen.
    (Oh, well, behån sitter väl åt).
    Trevlig veckända! önskar Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herre jösses, nu fick du mig i skratt, Ruth!
      Behån kan vara nog så besvärlig.
      Jag vill inte heller ha nåt körvaskinn på mig. Lagom, ska det va. Inget tält heller.
      Trevligt veckoslut till dig med 💝

      Radera
  5. Så du har lite snö i Lidköping, mer än vad vi har. Lite småhögar kvar finns dock på undanskymda ställen.
    Detta med kläder kan vara svårt många gånger. VAD ska jag ta på mig? Passar detta i kväll eller? Mysingen tycker att jag är hopplös med att välja kläder så han säger att jag ska prova ut något, dagen innan så jag slipper stressa. Han har rätt, så klart.
    Hoppas att du får en finfin helg.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart Mysingen har rätt, så är det ju!
      Nu är ju jag sån, att jag ändå kan ändra mig på morgonen. Sån har jag alltid varit, beror på dagshumöret ;)
      Varm kram!

      Radera
  6. Har ju förstått att svart ofta är det som gäller i en del körsammanhang och det är ju bara att rätta in sig i ledet. Jag har varit på ganska många olika konserter både i krrkor och konserthus och alltid undrat varför det är så mcyket svart. Att en dirigent på operan/Stockholms konserhus/Berwaldhallen har svart frack är ju vanligt, men visst vore det roligt med lite piggare färger på de som sjunger i körerna. Svart känns inte så glädjefyllt. Men kanske är "tillbehören" i gladare färger. Viktigast är ju förstås sången och inte klädseln tycker jag som lyssnare.

    Kul att du hittad elite fina julkläder. Alltid roligt att köpa det en tycker om och som känns bra.

    Lycka till på konserter och det går säkert alldeles utmärkt.
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den enda gången som det är helsvart, det är på Långfredagen. Annars brukar det vara svart med någon färgad del till. Sista tiden har vi haft valfritt kulört till och det har varit väldigt snyggt. Men nu till denna konsert, så är detaljen något rött till. Det är ju en julkonsert, så det stämmer bra.
      När vi ska till Stockholm och Sjung Gospel, så vet jag inte klädkoden, men sist gång, så var det svart med turkos till.
      Tack och kram!

      Radera
  7. När var det du skulle vara med & köra till Hnerik Åberg? nu på tisdag?

    Så ljuvlig valp, oj oj oj vilken underbar mysJul det kommer bli i det huset <3

    Önskar dej en fin Tredje Advent i morgon <3 & varm stor kram *hjärta* & Tack för dina varma rader *hjärta*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu på tisdag. Spännande. Vi gjorde ju samma förra året.
      Tack, ja det blir så bra här, har pyntat lite och nya gardiner idag.
      Kram 💝

      Radera
  8. Ska bli kul att se vad du valde för accessoar så småningom. Svart är ju alltid bra men just under julen väljer jag kanske något rött. Det ser ungefär ut hos oss som hos dig - lite slaskigare bara. Rätt mycket grönt.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så att vi får inte välja färg själva. Det är Henrik Åberg & co, som styr detta.
      Kram

      Radera
  9. Ja, det är ju det! Man måste ju göra nå't om man ska hålla en blogg vid liv. Eller så gör man som du, struntar i att sysselsätta sig;-)
    Hade jag varit med i din kör hade jag faktiskt fått göra som du och fått åka till en klädaffär för att köpa nå't. Har nämligen inte ett endaste plagg i svart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju glad i starka färger, men klart svarta jeans har alltid funnits i garderoben. Svart blir heller aldrig omodernt.

      Radera