onsdag, september 12, 2018

Dagen före imorgon

Goder onsdag! Det jag inte hann igår, det får jag hinna idag. Basta.

Det är bara 12 grader ute och så regn, som om det inte regnade nog igår, men jag grejade inomhus. Får hoppas att det slutar och spricker upp i sol, tills jag snart åker till frissan.

Dessa bilder tog jag i måndags. Ett par valsstugor var fortfarande kvar. Ja, sicken soppa valrörelsen blev! Kanske vi blir klokare idag?

Så vacker grönska efter den senaste tidens regn. Man kunde tro att det kommer en ny vår.

Vilket väder det än blir så är jag tvungen ut och handla lite förnödenheter och läsbart inför resan. En kolorerad veckopress brukar få slinka med, jag vill inte bara knappa på mobilen.

Nu har mobiloperatörerna gått ut med nya erbjudanden. "Sälj din nuvarande mobil så kan du få en ny, även betalt om du har någon gammal! Du kan byta varje år!" Och vad får man för den gamla/nuvarande? En spottstyver, även om den är intakt. Kanske miljövänligt.

💝 Ljus och Kärlek 💝

10 kommentarer:

  1. Så du ska basta idag då? Ja, om det bara är 12 grader så sitter det väl rätt bra med ett bastubad ;-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar så, men det funkade inte. Och blåser som de värsta höstvindar, gör det!
      Detsamma!

      Radera
  2. Så vackert det blommar! Lite sol på det så ser det ut som högsommar igen :)
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ovanligt vackert för årstiden.
      Detsamma och kram!

      Radera
  3. Så fint det blommade hos dig! Tror regnet har satt fart på växtligheten. Har sett liknande här omkring.
    Ja, valet är en soppa men den reder sig nog till sist. Men tid lär det ta.
    Önskar dig en fin resa.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får tro att mesta reder sig med tiden.
      Tack så mycket och stor kram till dig!

      Radera
  4. Vilken vacker blomning hos dig! Även här verkar en del ta fart men inte i vår trädgård dock ;-) När det gäller valet är det bara att vänta och se!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vackert här men nu får jag se om det är vackert där.
      Lämnar valet, det verkar ha blivit en soppa.
      Kram

      Radera
  5. Vilka fantastiska blomsterarrangemang! Så himla vackra. Riktigt kul att de mår så bra så sent denna sensommar. Då får man precis som du säger vår- och sommarkänslor igen:-) Eller så förlänger man sommaren med ytterligare en månad:-)

    Ja, alltså inte kan det vara miljövänligt att byta mobil varje år. Vad gör man med alla gamla mobiler då. Personligen tycker jag att så länge mobiler ,tvn, datorer med mera fungerar så ska de användas. Det är mitt miljötänk;-)
    Önskar dig en riktigt fin resa till Tyskland imorgon och NJUT av vinveckan i Pfalz:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din önskan till mig, jag ska uppfylla den med råge. Ser verkligen fram emot imorgon bitti! Natti natti!

      Radera