fredag, augusti 02, 2019

Fjerritslev 3

God fredagsmorgon! En ny dag har randats. Gårdagen var skapligt fin, här ska inte klagas, oh nej.
Jag hade ganska mycket i min planering, det är så när det ska göras i sista minuten (typiskt mig) och så hittar jag inte en viktig sak efter sista resan. Men det finns affärer, så ingen ko på isen. Det är just letandet, som stör.

I skolans värld. Pulpeten, gåspennan.

Men jag bjuder på några museibilder från Danmark igen. Här är det från skolans värld.
Griffeltavlorna, kritorna.

Läseböcker.

Skolorgeln.

Syslöjd

Kyrkans orgel

 Kristna plancher med budskap

Flera intressanta bilder inom familjelivet, kan man säga.

Nu är denna serien slut för denna veckan. Kommer lite i skyltväg några söndagar framöver.
Idag ska jag tvätta upp lite och packa det sista i resväskan och ryggan.
Ljus och Kärlek

4 kommentarer:

  1. Roliga saker att titta på. Och liknande finns här hemma på några olika museer. Alltid roligt att se hur det var förr i skolans värld också.
    Önskar dig en fin fredag och hoppas du inte behöver leta alltför mycket...
    Strålande sol över huvudstaden idag så det är bara att njuta mellan varven. Har en hel del inläsningsjobb inför kommande resa så fritiden är starkt begränsad. Men inte gör det något.
    Stor kram och trevlig resa.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin skolmiljö! Här hemma finns en gammal skolbänk som min pappa satt i när han var liten. Hans mamma var lärarinna och jag fick bänken av pappa som liten. Snart ska lilla S få den.

    Hoppas du får ordning på allt inför resan!

    Kram

    SvaraRadera
  3. En sån kyrkorgel fanns faktiskt i mitt klassrum då jag gick 1:an :)
    Jag har alltid önskat mig en sådan orgel... inte för att jag direkt kan spel, mer för att jag gillar utseendet :D

    Ordning & reda och ibland får saker å ting ben å ger sig i väg på egna upptåg ;-) ofta hittar men det borttappade när man slutar leta.

    kram

    SvaraRadera
  4. Det museet gillar jag skarpt! Griffeltavlorna på väggen och de på skolbänkarna väcker minnen såklart. Men gåspennan var före min tid;-)

    Så du ska röra på dig igen. Igen rast och ingen ro. Hoppas du har lyckats med att vila upp dig ordentligt inför nästa äventyr!

    Å så jag brukar säga - allt går att köpa i affärer antingen hemma eller utomlands. Bara man inte tappar passet och kreditkortet, då blir det problem;-)

    SvaraRadera