lördag, augusti 03, 2019

Mina Bokmärken v 31

Ett litet bloggbidrag på lördagsmorgonen innan jag drar iväg. Titta vad mina ögon skådar då jag steg upp 06.27  alldeles nyss.

Kände mig utsövd, glad, förväntansfull. Ett gott tecken.

Det kommer att bli lite tomt här då jag inte mobilbloggar, men jag finns i viss mån på Instagram! Ska inrikta mig på att ta vackra bilder, vandra en del - kanske till nästa by, umgås, sjunga, meditera. Jag ser verkligen fram emot detta, det gör gott för min själ Ja, jag blev en sökare sen Sigge dog, det var ett så obarmhärtigt slag mot våra underbara liv.

Vart bär det hän? Jo, till det vackra gamla byn Taizé i sydöstra Bourgogne i Frankrike. Tredje gången gillt för mig - och kanske den sista.

Två bokmärken från pappas bibel. Det till höger ser ju rejält slitet ut. Min pappa skulle ha fyllt 120 år den 7 augusti nu snart. Häftigt att ha haft en pappa som var född på 1800-talet, kan jag tycka nu. För jag är ju inte äldre, det är bara min rygg, hälsenan, synen och hörseln, som har fått några fler år på nacken 😀

Jag har hittat temat hos BP. Det är Boklysten som uppfunnit temat "Veckans bokmärken". HanneleMösstantenKlimakteriehäxanÄlskar att läsa! och Emma visar också bokmärken.
Boklysten har avslutat detta tema, så vi får göra som vi vill på egen hand och då faller ju alla länkar bort, eller hur?

Ljus och Kärlek

10 kommentarer:

  1. dina borde man nästan rama in, mitt kan man inte:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/08/bokmarken-med-hund.html

    SvaraRadera
  2. Då önskar jag dig en riktigt rofylld och fin resa!

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. En vacker morgon!
    Fina minnen från en svunnen tid ...
    Önskar dig en riktigt bra resa!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha en underbar resa nu då!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga inlägg med många gamla grejer nedan.
    Så skönt för dej att återvända till Taizé!
    Ha det så underbart!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du får en riktigt härlig resa!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du får en riktigt fin resa!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Vad trevligt med en resa till Taizé! Önskar dig det bästa. Roligt att du sparat din pappas bokmärken. Fina minnen.
    Stor kram och njut av vistelsen.

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en fin vecka i Taizé, en vecka som ska vara precis som du önskar så att du blir nöjd.
    Va, har Boklysten slutat med temat?! Det visste jag inte. Hoppas att Klimakteriehäxan tar över, för det var ändå hon som "värvade" de flesta deltagare.
    Verkligen häftigt med en pappa som var född på 1800-talet. Min pappa föddes - tror det eller inte - den 1 januari 1901. Inte illa med ett sådant födelsedagsdatum heller.

    Bokmärkena är väldigt speciella, och precis som Hannele säger borde du kanske rama in alla gamla bokmärken som du har visat. Skulle bli fint i en lådram.

    Än en gång, ha en trevlig resa och en fin vecka.

    SvaraRadera
  10. Ja. såg också att hon slutat men vi andra kan ju alltid fortsätta att visa vad vi har, spiralen kanske växer.

    Mitt bokmärke är så längt ifrån man kan komma dina vackra klenoder!
    http://solsomsol.blogspot.com/2019/08/mina-bokmarken-nr-13-vad-man-har-till.html

    SvaraRadera