torsdag, oktober 03, 2019

Fick jag nån frisse av frissan?

God torsdagsmorgon, alla sköna gröna bönor! Själv har jag blivit rödbrun. Lite samma stuk som jag hade redan i maj. Matchar brillorna. Jag har upptäckt att jag trivs med det.

Jo, jag tog den eldrivna stadsbussen ner till resecentrum. Sedan byte så jag kom till Annette på Bäverli Hills. Alltid roligt att komma dit ut, på den fina ranchen med stughotell i form av kåtor. Och dit hittar berömdheter. Senast hade hon gänget Koenigsegg där! Fin reklam.

Här ett försköningsfoto av mig, haha. Man kan mixtra mycket med mobilen.
Jojomen.

Kvällen flöt iväg på sångens vingar. Vi tränar inför Tacksägelsedagen och även Alla Helgons dag. Körledaren är en fena på att plocka fram en del riktigt gamla fina sånger. Tacksägelsedagen är jag inte med på, för den helgen ska jag iväg till Dalsland och äldsta dottern.

Frukost och ett djupdyk ner i boken "Skönhetens väg", så den blir klar. En klar favorit också. Men jag läser inte så fort numera.  
Ljus och kärlek

9 kommentarer:

  1. Vad fin du blev i håret. Och visst är det bra att ha en frissa man tycker om.Fint att det går bra att ta sig dit kommunalt.
    Trevligt att flyga iväg på sångens vingar.
    önskar dig en fin torsdag .
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vilja göra något åt de här grå skatorna, men vågar inte riktigt. Eva har en duktig frisör på Sicilien. Jag har nästan haft funderingar på att besöka honom, men jag vet att det inte blir av.
    Ha det så gott och lycka till med sång och allt.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev! Härligt med en frisör som man trivs med.

    Kram och god torsdag <3

    SvaraRadera
  4. Fint, förstår att du känner dig nöjd.
    Att trivas med sin frisör är viktigt, annars blir det sällan något trevligt besök och hon verkar kunna sina saker också.
    Jag borde också klippa mig nu, men orken har inte kommit tillbaka riktigt, får se nästa vecka.
    Tänk vad du kan med mobilen.
    Trevligt att sjunga. Vår sånggrupp hade övning i går.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  5. Så tjusigt det blev! :-)

    Ha en fin kväller!

    SvaraRadera
  6. En tuff brud i snyggt fodral... förlåt jag menar så klart frisyr :)

    Så skönt Du är nöjd efter det Du blivit tillklippt,
    jag funderar på om jag ska klippa mig,
    har icke gjort det på typ 10 år då jag blev överkörd (!) av frissan ;-)
    Nää hon körde ju icke över mig med bil utan klippte mig som hon tyckte det skulle vara inte efter mitt önskemål.
    Som trött småbarnsmorsa ville jag ha lättskött page, men frissan klippte en frisyr som behövde stylas - vilket jag inte orkade.

    kram

    SvaraRadera
  7. Jättecool frisyr med lite brunt i, snyggt!
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Alltså är du vithårig eller blond, har inte lyckats klura ut färgen faktiskt. Ja, den rödbruna delen ser jag ju, men resten då???!!!!

    Himla fina selfies, både med och utan glasögon, och konstigt nog är Försköningsfotot den jag tycker om minst. Det är en komplimang alltså:-)

    SvaraRadera
  9. Du klär mycket bra i den färgen. Tjusigt! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera