fredag, januari 22, 2016

Vinets dag

God morgon, fredag!

En kanondag igår, vad beträffar solsken och gnistrande snö.
Dock svinkallt, men en får klä på sig.
Jag räddes inte, utan var ute två gånger.

 Här har jag tagit mig till Älva Lidan, Nicolaikyrkan i bakgrunden.
Jo, älva ligger där mellan mig och kyrkan, fast det ser mysko ut.

 Och nu kom tåget! Bommarna nere.

Och idag brummar jag iväg till äldsta dotterns familj i Dalsland.
Jag skriver inte lätt bloggpaus, för det blir alltid ljug, har jag sett och förstått.
Däremot paus på bloggvandring och kommentarer.

Eftersom det är Vinets dag på namnsdagen Vincent, så kanske det kan bli ett eller två glas rött vin till kvällen?

Jo, här smög jag omkring, inte säkert man får fota här...

 Det sägs också att det har blodsockersänkande effekt och således dämpar sötsuget.
Alltså är det nyttigt i lagom dos.

♥ Ljus och Kärlek ♥

20 kommentarer:

  1. Jag kanske tar ett glad till lunchen! ;)
    Trevlig helg kära du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här ska köras bil, så det blir i kväll.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Aha, även vinet har fått en egen dag! Får se hur jag gör... Firar den nog i morgon i stället :D

    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I morgon blir ingen större firning för jag kör hem på söndag igen, så jag kniper denna dagen!
      Tack o kram!

      Radera

  3. Den bästa resan till dottern fina du...

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska klappa snällt på Volvolina.
      KL ♥

      Radera
  4. Kör försiktigt =)
    Första bilden med kyrkan tyckte jag om. Vackert!
    Fredagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och roligt du gillade min bild.
      Fredagskram ♥

      Radera
  5. Vincent - vinets dag, fyndigt. Hittade nu också din blogg om El Camino. Intressant att läsa och massor av fina foton.
    Ha det gott hos dottern. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittade min El Camino blogg!
      Tack och kram!

      Radera
  6. Brr kallt :) ja vin kan du njuta av :) roligt att alla dagar har sitt liksom kram, vin, mm :) fina bilder o kyrkan önskar dig en härlig fredag kram

    SvaraRadera
  7. Ha en trevlig helg tillsammans med dottern och familjen :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh så bra att vin är blodsockersänkande. Jag som ligger på gränsen till för högt... ;-)

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  9. På förmiddagen igår var det otroligt vackert även där jag befann mig, men sedan mulnade det på. Idag är det grått och trist.
    Ha det så trevligt i Dalsland och unna dig ett glas vin eller två.

    SvaraRadera
  10. Den första bilden är otroligt vacker med det där konstiga trädet till vänster och kyrkan i bakgrunden! WOW säger jag bara!

    Nej, man får inte fota inne på Systembolaget, men det förbudet brukar jag också strunta i. Är man bloggare så är man;-)

    Kör försiktigt upp till Dalsland! Önskar di en toppen helg hos dottern!

    SvaraRadera
  11. Vilket trevligt smyg. Ja , det är ju vinets dag idag. Då får man ta sig ett stort glas eller ?? Hihi.

    Ha det trevligt nu vännen.
    Kramelikramkram.❤

    SvaraRadera
  12. Tjusig vinter bild där med kyrkan. Det ser ut som om ni i Östergötland har fått mer snö än vi här.
    Nja, fotoförbud kanske de inte har, vet ej, visste ej heller att det var vinets dag.
    Ha det så trevligt i Dalsland och trevlig helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Skål för dig du dam som håller ordning på dagarna - det blev inte rött hos mig idag ... Vincent gillar också vitt :-)
    ha det så fint i helgen hos familjen!
    Vin - snö och vatten kram!

    SvaraRadera
  14. Ja, man säger ju - finns inget dåligt väder bara dåliga kläder så du har rätt attityd!
    Skulle en gång fotografera på Systembolaget i Sverige, eller ex-maken skulle fota bara mig och nån flaska. Men ack och ve, det var nästan så vakter kom rusande och stoppade oss :-)
    Det gick liksom inte ens an fastän det var för privat bruk. Hände år 1998.

    SvaraRadera
  15. Tack alla för härliga kommentarer! Kram ♥

    SvaraRadera