fredag, maj 20, 2016

Naglar och blommor

God morgon, fredag!

Jag tittar på min besöksräknare. Snart står det en halv miljon där.
Häftigt!
Jag hade en halv miljon på Expressen tidigare, så sammanlagt blir jag ju miljonär!
Jag slår mig inte för bröstet, utan bara konstaterar, med stor tacksamhet, att människor velat läsa och fortfarande står ut med det jag skriver och visar i bilder.


Gröna fingrar?
Nej, nya naglar, i stil med tunikan. Hon är duktig, hon Annette på Nagelverkstan.

 Älskar orkidéer!
Här var dottern och jag i ett blomsterland i Karlstad.
 
 Älskar också gerbera. Skiftande färger.

 Det här är vad min mobilkamera kan åstadkomma i närbild.
Älskar också rosor.

Nu blir det spännande på Let's Dance.
Elisa från Töreboda, inte så långt härifrån, håller jag tummarna för!

♥ Ljus och Kärlek ♥

19 kommentarer:

  1. Jag håller också tummarna för Elisa för hon är så sympatisk på något vis. Men det blir nog tufft i kväll...

    Kram och ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir säkert tufft.
      Tack detsamma och kram!

      Radera

  2. Det kommer bli spännande ikväll men tror Bianca vinner... :)
    Vackra blommor och grattis till så många läsare.

    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Tittar inte på dansprogrammet men tycker det är roligt med två kvinnor i finalen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Av det här inlägget blir jag glad! Älskar blommor, och fina naglar har du!
    Det där med besökarantal är jätteintressant, Flag Counter visar fler än Wordpress, jag ligger på drygt 733.000 och visst blir man glad för sånt.
    Fredagskram!

    SvaraRadera
  5. Grattis till alla besök :-)

    Du har alltid så snygga naglar!

    Jag får vänta med att kolla Let's Dance, wiffit kommer nog inte att räcka till här. Jag tycker vilken som av tjejerna är värda att vinna, och guschelov att Wassberg åkte! :-)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  6. Comsi Comsa: Visst blir det spännande! Jag tror på Elisa ♥
    Tack och KL ♥

    Maria: Visst är det kul med två kvinnor i final!
    Kram

    Carita: Roligt att glädja andra! Jag, som du, gillar statistik. Skoj att några läser vad man levererar.
    Fredagskram!

    Ama: Tack ;) och tack för snygga naglar, det är alltid skönt och ett må bra för mig. Ja, detta wiffi ;)
    En härlig dag till dig med!

    PS. Blogger krånglar ff med svarskommentering, suck.

    SvaraRadera
  7. Fina naglar & blomster ♡ ...
    /Kram fina du & ha en underbar helg där vi´ "älva´" hihi

    SvaraRadera
  8. Tänk så många du har glatt och gläder med din blogg. Fantastiskt. Så trevligt att få vara del av miljonen besökare. Tack.
    Fina blommor och naglar. Det är sådant som sätter guldkant och höjer humöret.
    Varm kram

    SvaraRadera
  9. Fru Eriksson: Tack. Jag har inte varit ve älva idag men ute på annat.
    Kram, fina du! ♥

    Ulla Maria: Tacksamhet är en dygd, i den känner jag mig trygd.
    Vill gärna ha guldkant med humöret och det kan vara från det enklaste till, ja vad som helst.
    Varm kram ♥

    SvaraRadera
  10. Supersnygga naglar!
    Och vad skoj med en massa besökare!

    SvaraRadera
  11. Så roligt Gerd med så många besökare .... och tack för det du gläder oss med här hos dig om det mesta!
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Dundersnygga naglar! :) Orkidéer är också favoriter hos mig! Dessutom står blommorna så länge!
    Ja, ikväll är det någon som dansar hem glasskon! Det är två riktigt duktiga flickor som är i finalen! Må bästa tjej vinna! Kram

    SvaraRadera
  13. Jättekul, och stort GRATTIS för det är din blogg värd.
    Ursnygga naglar, och underbara fina bilder min vän.

    Tittar ju in....Men kommenterar inte alltid. Men så gör vi nog många av oss.

    Stor Kramelikram.

    SvaraRadera
  14. Så fin du blev! Ja, i kväll blir det riktigt spännande. Jag har inte haft tålamod med det här programmet i år och tror att jag inte sett ett enda helt avsnitt, men finalen måste man ju se.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  15. Decdia: Tack och javisst, visst är det skoj!

    Tove: Man får glädja sig åt "det lilla" som kan vara det stora. Och det är stort att så många läser!
    Stor kram!

    Veikem: Kollar just på dansen. Det ger sig, bästen vinner. Superduktiga båda två.
    Kram

    TantGlad: Tack, känns som om halvmiljonstrecket bräcks idag. Nej, skulle alla kommentera, haha, då bleve postboxen fullsmockad.
    Stor kramelikram!

    Ingrid: Tack för det! Jag brukar se programmet, älskar dans. Och nu avnjuter jag de snygga paren.
    Tack detsamma och kram!

    SvaraRadera
  16. Tack, Elisa, du vann Let's Dance! Törebodatjejen. Det var precis det som jag tyckte!
    God natt.

    SvaraRadera
  17. Kul att se att du börjar bli "stadsmänniska" igen:-) Naglarna är riktigt tuffa. Gillas!

    Älskar också orkidéer, men de vi haft nådde upp till max fem dagar innan de dog...

    Tycker din mobilkamera är kanoon. Rosorna är ju knivskarpa. Du har en Samsung eller hur!? Den är såååå mycket bättre än en iPhone, som jag nästan aödrig använder som kamera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en sällsynt skiftande art, så snart väntar en ny resa.

      Tack, jag är väldigt förtjust i min mobilkamera, den tar kanonbilder. Det enda jag saknar är den där "riktiga" zoomen och även macro, för det måste till en systemkamera för det. Jag har ett gäng för gamla kameror, som jag vägrar.

      Radera