tisdag, september 27, 2016

Äkta gospelgudstjänst i Tabernaklet

God morgon, tisdag!

Dag nummer tre i Göteborg och det var söndag.
Och "vilodag" för kören, förutom aktivt deltagande i den fartfyllda gospelgudstjänsten, ledd av en baptistpastor från Chicago.

 Betelkyrkans "Tabernaklet" är väldigt vacker.

 Inne i Tabernaklet.

Candice Sanders och duktiga Solid Gospel, ledd av Malin Abrahamsson, Göteborg.

Min videosnutt. Ricky Dillard, Chicago och Solid Gospel, Göteborg.
 Det är ju faktiskt så, att en gudstjänst i den rätta gospelandan, är en stor och lång körsång, med hela publiken! Alla deltar vääldigt aktivt.

"Hotellet", som Anne och jag bodde på. Kustnära. Högt upp. Nära himlen. Inkvarterade hos Anne's trevliga bror med familj. Mysig gemenskap. Tacksamhet.

Och igår kväll satte sångövningar fart inför allt som händer frampå. Jag tror jag kan räkna till tre konserter fram till 4 januari.

Idag återgår jag till vardagsbestyren. Börjar med tvättstugan, så smått.

♥ Ljus och Kärlek ♥

22 kommentarer:

  1. Vilken glädje! Påminner mej om varför jag gick i söndagsskolan
    på Frälsningsarmén. Där var det glada sånger och optimismen jämfört
    med statskyrkan. Sååå roligt att höra "videosnutten".
    Klockan är två - mitt i natten - och jag kan inte tänka på att somna
    efter att ha hört Trump och Clinton debattera. Framtiden är blek,
    men sång och glädje överkommer pessimismen, så nu ska jag borsta tänderna
    och släcka lampan.
    Vilket underbart hus du bodde i, och fotot är förtjusande.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många energier där! Så sant, som du skriver, glädje och gung gör så mycket. Tiden gick fort i gudstjänsten, ingen risk att somna där, haha!

      Jag har hört på radion om debatten i USA. Inte lätt. Men vi får tänka på positiva saker, pessimismen får inte ta greppet om oss!

      Förtjusande "hotell", ja ;) och personer.

      Sov gott och god natt, Ruth i Virginia! ♥

      Radera
  2. God morgon ....men va roligt att fin besök o dem är ju rätt bra på jusy gosspel kan jag tro va:) hoppas din dag blir bra o njut kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gomorron! Jo, de har musiken i blodet. Tack, tar det lugnt med mina sysslor. Sorterar tvätt ;) Kram!

      Radera
  3. Du måste ha tankat rejält med energi och inspiration efter det du deltagit i. Då går säkert tvättstugan som den dans. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tankade mycket, men det tog också på krafterna, hårt program, haha, fast glädjefyllt. Jodå, tvättstugan kommer att gå som smort. Kram

      Radera
  4. Gospel är underbart att lyssna på och svänga till. Tyvärr platsar jag inte i någon kör, men som åskådare är jag toppen!
    Just den helgen du var här så fanns jag i Halmstad tyvärr!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt, det hade varit kul om du/ni varit med, men kanske svårt hitta varandra i folkvimlet ändå.
      Kram!

      Radera

  5. Så kul, det verkar som du fått en stor energi-påfyllning... :)

    KL ♥

    SvaraRadera
  6. Ser ut som ett trevligt ställe att övernatta på :-) Det är verkligen känsla i en gospelkör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket känslor och trevligheter i helgen!

      Radera
  7. Gospel lyssnar jag gärna till och går ibland i Stockholm till Filadelfiakyrka vid St Eriksplan där det då och då ges konserter.
    Skönt med en vilodag och att då passa på att lyssna till härlig musik.
    Tack för smakprovet, uppskattades myceket.
    Kan tänka mig att du nu sjungandes och svängandes tar dig än tvättstugan.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja mina sysslor går ju lättare idag ;) tralalala.
      Kram!

      Radera
  8. Sång står verkligen för gemenskap och glädje! Gospel är vackert och jag gillar engagemanget som man ser hos sängarna!

    Kram och ha en fortsatt bra onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går inte att sitta /stå still, när man hör denna musik.
      Kram och tack detsamma!

      Radera
  9. Men va du får vara med om, så spännande! Hinner inte lyssna till videosnutten nu, fö rjobbet kallar! Får återkomma! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var spännande till tusen i dagarna tre och så lite till igår kväll.
      Avkopplande tisdagskram!

      Radera
  10. Ja, vilken fantastisk helg du har upplevt. Gillar man gospel och är aktiv själv så måste det ha varit himmelriket för dig. "Hotellet" var inte heller helt fel. Kul också med så många uppträdanden för din del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig har det varit helt fantastiskt härligt, för gospel sitter in i märgen, SÅ go musik!
      Tack, ja, du har läst av mig helt rätt ;)

      Radera