torsdag, november 24, 2016

Öron som höron och pilot

God morgon, torsdag!

Blå himmel igår, när jag cyklade till audionomen.
Jag var väldigt förväntansfull inför besöket och vad kunde göra mer för min hörsel.
Helt riktigt, så har jag knappt någon nedsättning alls i högerörat, och det var just i det, som det tjöt så bedrövligt i de gamla apparaterna ;)

På väg till Hörcentralen. Lidköpings sjukhus har vackra gamla byggnader.
Ungefär där, blev jag hejdad av en kvinna, som frågade om jag var Gerd och var hon som bloggade.
Hennes mamma läser nämligen min blogg! Kul! Så nu vinkar jag till er båda!

Hörcentral, ortopedverkstad och lite annat.

Här cyklade jag genom stadsparken. Just här har jag sett att man grävt och grejat mycket. Det är den fina rosenträdgården, som nu får annat utseende.
I bakgrunden Idrottsmuseet och Vävstugan.



Google har gjort panorama åt mig! Om du klickar på alla bilderna, så blir de ännu mer levande!

Jag önskade hjälpmedel till telefon och TV och fick direkt den här smarta piloten. En liten sladdlös dosa att bära runt halsen. Blir något sådant tillägg för TVn.

Jag sa till audionomen att "idag har du en mycket nöjd kund". Man ska berätta det braiga också *tummen upp* Jaa, solen skiner (fast jag är lite förkyld).

♥ Ljus och Kärlek ♥

40 kommentarer:

  1. Vacker stad =) Gillade bild tre. Tjusiga hus som finns på bilden.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar de gamla husen, och vill gärna att de bevaras.
      Tack och kram ♥

      Radera
  2. Du har så rätt, så rätt! Det är viktigt att berätta när man är nöjd, vare sig det gäller sjukvården eller övrigt. Mycket gnäll och missnöje är det på all fronter, så det gäller att de som gör något bra får reda på det.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Det gnälls för mycket, så man glömmer ljuspunkterna ibland.
      Kram!

      Radera
  3. Tänk att du har blivit en lokalkändis :-)
    Härligt att du var nöjd med ditt besök hos audionomen.
    Gillar dina foton på alla de fina gamla husen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev överraskad ;)
      Jo, eftersom jag länge varit missnöjd, så är detta ett nytt liv, kan man säga.
      Visst är husen vackra!

      Radera
  4. Så vackra hus! Visst är det trevligt att både få och ge beröm. Så roligt att du blivit kändis. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja man ska både ge och ta, då får man tillbaka. Kram!

      Radera

  5. Vilket fin område... Ja man skall tala om när saker är bra också. :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det och viktigt att berätta de braiga sakerna också.
      KL ♥

      Radera
  6. Fint område du har att cykla och gå runt i! Det där gråa huset föll jag pladask för,
    Så bra att du fick hjälp.Att plocka fram det bra är och dela med sig gör gott för ala parter. Käck rubrik!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar stadsparken, den ger min själ ro. Och de gamla husen.
      Kram!

      Radera
  7. Men va roligt att någon känner igen dig :) sånt värmer i hjärtat ja alla behöver bli bättre på att prata om det bra i stället för det dåliga ..fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev glatt överraskad!
      Jo, det är bra att säga även det positiva, eller rättare sagt, särskilt det positiva.
      Tack o kram

      Radera
  8. Visst är det roligt när bloggläsare ger sig till känna :)
    Och jag tycker också det är viktigt att berömma när något är bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är inte så vanligt i den här stan, alla känner inte alla, precis.
      Kram!

      Radera
  9. Visst ska man tala om när man är nöjd också för det glöms ibland bort. Så kul att du blev igenkänd så där mitt på stan! Väldigt fina bilder från din tur.

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och detsamma till dig, kram ♥

      Radera
  10. Så bra att du fick hjälp och blev nöjd. Behändig liten sak för telefonen, hur fungerar den?
    Så mysigt att damen hejdade dig och talade om att hennes mamma läste din blogg. Tänk att hon kände igen dig. Skoj. Jag tittade efter dig då jag var i Lidköping, men det var ju tji. Fast jag var inte där så länge, bilade nästan bara igenom, då för några år sedan.
    Ha det bra och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sköts genom bluetooth, alltså streamas. Så jag pratar i piloten och hör den andre i mina hörapparater.
      Tack och kram!

      Radera
  11. Du är verkligen världens bästa ambassadör för Lidköping! Så otroligt läckra byggnader staden har! Å Stadsparken såklart, den är fin alla årstider tycker jag.

    Å din "hördosa" känner jag igen. En kollega som jobbade i kundtjänst (telefon) fick just en sådan för att höra vad kunderna sa/frågade. Hon var helnöjd med apparaten. Å visst ska man ge beröm! Det sägs att det visst är enklare att gnälla, men det tycker inte jag. Inte du heller:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag bara tar fram det vackra, utan att tänka så mycket mer på det. Jag älskar min stad, som jag bott i i snart 18 år.

      Det är fint med hjälpmedel som funkar. Tack, härliga BP, MYCKET lättare - och roligare - att ge beröm!

      Radera
  12. Vilka fina omgivningar du har där du bor! Jättevackert! Skönt också att du blev nöjd med besöket :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst har jag! Och så skönt att bli nöjd, helt rätt ;)

      Radera
  13. Oj så roligt att bli igenkänd på stan.
    Du har fått en liknande telefonmojäng som min man. En kompis till mig fick ett snyggt halsband med en svart knapp i mitten. Klart att man ska ge beröm när man är nöjd. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var första gången, p.g.a. bloggen!
      Så sant, så. Kram!

      Radera
  14. Det ser inte alls ut som om det vore vinter hos dig, men enligt almanackan så det ju fallet. Lidköping är en fin gammal stad med så myckethistoria och just här i gamla delen av stan har jag haft vänner som bott. Fint att husen besvaras ioch hoppas det förblir så. Stadsparken är verkligen fin den också.
    Skönt att besöket löpte väl och att du nu fått hjälpmedel som kan underlätta för dig. Toppen! Och att ge beröm när man är nöjd är viktigt.
    Visst är det roligt att bli igenkänd!
    Händer oss då och då i Torrevieja med omgivningar och det är alltid välkommet när någon hälsar och ger sig tilll känna.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är gräsgrönt, krattat och fint.
      Faktiskt har jag fotograferat från Nya staden, även om husen är gamla. Gamla staden ligger på andra sidan älven, där Stadt, Limtorget, Nikolaikyrkan o.s.v. ligger. Ja, du känner ju till allt.
      Förstår att ni blir mer igenkända bland svenskar i Torrevieja, här i stan så är vi anonyma, men visst, det är kul!
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  15. Men så roligt med dina nya hörhjälpmedel!!!! Stort Grattis! Det är riktigt roligt att tala i telefonen sen jag fått de nya hjälpmedlen :-)
    Å vilka fantastiska bilder du har lagt ut idag! Ser så vackert ut!
    Å tack för "Grattiset" till vår nya lägenhet, det blir nog inte så dumt med förmiddagssol i alla fall...Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bara finslipas och så väntar jag på TV-mojängen. Härligt att sånt finns! Jag scrollade ner i din blogg för att hitta kort på dina, och fick då se en knapp, där det står "tala tydligt, jag hör inte så bra" Fiffigt!
      Kram ♥

      Radera
  16. Visst ska man berätta det braiga åxo och vad kul med lite bilder. Fina bilder.
    Ha det så gott vännen och en STOR KRAMELIKRAMKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är du special på, min braiga och fina bloggvän ♥
      Kramelikramkram stor bamse ♥

      Radera
  17. Det gröna huset var häftigt, måste nog testa den funktionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, idrottsmuseet. Det är häftigt inuti också!

      Radera
  18. Härligt att du fått hjälp med hörsel och öron! Jobbigt om sådant inte funkar.
    Vilka vackra bilder! Härlig miljö i den staden.
    Kram 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag är så nöjd, så.
      Kram <3

      Radera
  19. Riktigt fina gamla byggnader!
    Och visst är det kul att bli igenkänd för bloggen. Jag blev det i somras under seglatsen, och på ett positivt sätt!
    Nu kommer säkert många att känna igen dig på grund av reportaget i Året Runt också. Ni är fina ambassadörer Sarah och du <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ger sig, och det är ju positivt, som sagt!
      Kram, fina du ♥

      Radera
  20. Så bra hjälpmedel det finns nu för tiden - förstår att du är nöjd. Klart man ska berömma och tala om när man är nöjd med behandling och mottagande :)
    Vilken vacker stad du bor i - känns som att det måste bli ett besök framöver...
    Kul att bli igenkänd - en riktig lokalkändis :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, kom du/ni gärna till Lidköping, en jättevacker stad, särskilt på sommaren.
      Tack och kram!

      Radera