onsdag, mars 01, 2017

Vårliga naglar och första tranan Hornborgasjön

God onsdagsmorgon!

Årets FÖRSTa trana, ja t.o.m. tre tranor, har landat vid Hornborgasjön  Klick och välkommen!

Så här blev de, mina nyaste.
Kände för grönt, när jag kom till nagelterapeuten. Inte gräsgrönt, den här gången utan lite mildare. Och så paljetter på, så det glittrar alldeles otroligt fint! Det var Malin, den här gången, som hade hand om mina händer, och hon hade god hand.

Kommer osökt att tänka på Barbro Hörberg och "Med ögon känsliga för grönt".

En av flera fina rosor från festen i lördags!

Just nu har jag mycket att göra, så jag kommer att miniblogga några dagar. Du behöver inte stå i kö, för att läsa min blogg, det var väl bra, hihi?
Jo, jag har fått påökt intressant volontärjobb, Jag får se det som så, att jag investerar i att hålla huvudkontoret i trim. Och så alla nya människor jag träffar och all tacksamhet jag möter.

Hade det varit för sex år sedan, hade vi som bäst förberett våra husvagnsirrfärder ut i naturens grönska i stället. Livet ändrar sig.

💗 Ljus och Kärlek 💗

34 kommentarer:

  1. Ja, livet ändrar sig verkligen och det blir sällan det samma igen. Men det hindrar inte det från att bli bra fast på ett annat vis. Så vårgröna och fina dina naglar blev!

    Kram och ha en härlig onsdag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, livet är pågående i olika riktningar. Ibland tittar jag i backspegeln men oftast tittar jag framåt, såklart.
      Tack och kram 💚

      Radera
  2. Så tjusiga naglar. Låter kul att vara efterfrågad. Du får ha det så bra. Kram

    SvaraRadera
  3. Vackra våriga naglar ....
    💗 Ljus & Kärlek 💗

    /Kram

    SvaraRadera
  4. Oj så tidiga tranor! Väldigt glittrigt och tjusigt på bild ett, men bilden på rosen är en klar favorit för mig :-)

    SvaraRadera
  5. Vårtecken ,-)Trana
    Har sett tre gäss.
    Förstår att du saknar din gubbe och allt mysigt ni gjorde.
    Ska bli spännande att se vad det är för något du funderar på för uppdrag ,-)
    Vacker låt med Barbro Hörberg.
    Tjusiga naglar ,-)
    Riktigt vackert.
    Själv har jag bara sån där "glans" på ,-)
    Målar och håller på med lera då försvinner lacket fort och orkar inte måla om dom dag efter dag ,-))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Naglarna är limegröna (har jag bestämt;-) - skitsnygga blev dom!
    Att hålla hjärnkontoret i form är ingen dum idé alls, speciellt inte om du verkligen gillar uppdraget. Hoppas dock att du får någon form av ersättning, för jag menar att "utnyttja" kostnadsfri arbetskraft känns ändå inte helt rätt tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 💚
      PS. Volontärjobb är obetalt frivilligt jobb. Jag gör lite backup ideellt för den goda sakens skull. DS.

      Radera
    2. Håller med Gerd. Jag har volonterat som flickscoutledare,
      på skolbibliotek, på "daycare" för låg-inkomstfamiljer, m.m.
      Är nu på mitt 32:a år som voluntär på ett "up-scale" loppis.
      Vad jag gillar bäst, är att man träffar så många trevliga människor,
      som också vill ge något tillbaka, när man själv har det bra.

      Gerd - Du är en stilig människa! Och inte bara för dina glada naglar. :)

      Ruth i Virginia

      Radera
  7. Det gäller att hålla igång hjärncellerna och då är det bra att ha lite att fixa med :)
    Kanonsnygga vårgröna naglar!
    Fin visa med Barbro Hörberg - länge sedan jag hörde den ... så tack så mycket :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Såg på nyheterna igår att tranorna var på g och mindes alla gånger jag varit just vid Hornborgarsjön och sett dem dansa. Men det var då det...
    Naglarna är jättesnuggaa och roligt att byta och variera sig färgmässigt.

    Vad roligt med fler volontäruppdrag! Och är man intresserad av något så känns det ju viktigt.
    Livet har olika faser och man förlikar sig med dessa också även om man kan sakna det andra.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. Härlig vårgrönska på naglarna. Glitter gillar jag men har aldrig haft det på naglarna, bara på blusar och smycken.
    Tranor, så fint att de har börjat att komma, då måste våren vara i antågande. De är trevligt att se dom i tusental sedan.
    Barbro Hörberg, henne kommer jag ihåg. Hon blev bara 44 år. Fin röst, gick alldeles för tidigt ur tiden.,
    Jag har en syster i din ålder tror jag, som också jobbar mycket ideellt. I kyrkan, på secondhand butik och som läxhjälp åt invandrare.
    Du gör stor nytta.
    Sköt väl om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  10. Beundrar så dina vackra naglar!
    Onsdagskram!

    SvaraRadera
  11. Fullt upp alltso hihi. Miniblogga du *blink blink*

    Jättesnygga naglar du har, men det har ju du alltid tycker jag. Nu får du fortsätta med det du håller på med åsso hörs vi.

    KRAMELIKRAMKRAM vännen......ps....kommenterar från datorn vilket jag sällan gör, så nu hoppas jag min kommentar kommer in?

    SvaraRadera

  12. Du har så mycket att ge och så mycket att få, så visst förändras livet. 🤗
    Fina naglar. 💅

    KL ❤

    SvaraRadera
  13. Så tjusig du blev! Det passar ju bra att fixa till sig lite inför det där volontärjobbet. Ska man träffa nya människor vill man ju känna sig lite extra fin.
    Lycka till!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  14. Grönt är inte riktigt min färg men tycker dina naglar blev hur snygga som helst med den lite mildare varianten och med glittret förstås :-) Barbro Hörbergs låt väcker minnen till en tid som för längesedan flytt.
    Volentärarbete låter både spännande och givande och att hålla hjärnan igång är minst lika viktigt som att sköta om sin kropp, det kostar ju så lite men ger desto mer. Blir lite nyfiken på vad du ska göra men det kanske dyker upp i något inlägg längre fram, bra att frivilligt göra en insats iallafall, vad än det nu må vara :-) Ha en toppenfin fortsatt vecka Gerd <3

    SvaraRadera
  15. Hi hi här på din blogg är det vår :-) naglar tranaor och barbro Hörberg :-) Tack för detta!
    Lycka till med mer volontärisk verksamhet!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Snygga naglar - som alltid! Så läckert! :-)

    Härligt med vårtecken också - tranorna är ju ett säkert sånt :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera