tisdag, november 28, 2017

På min cykeltur till Sjukhuset

God morgon!

Jo, min första cykeltur igår gick till Ögonkliniken och då passerar jag stadsparken, om jag så vill. Det brukar verkligen vara vackert där. Men nu har parken gått in i vila.

 Vattnet har torkat ut, rabatterna har fått ny jord och det är fridfullt.

 Julbelysning på granarna i Stadsparken.

 Idrottsmuséet.

 Vårt stora präktiga torg.

Cykelturen till sångövningen blev inställd, då körledaren hade förhinder.
Idag väntas en regnig dag. Då möter jag tråkvädret med tvättkorgen, det är väl det roligaste jag har idag.

Får vila ögonen, det svider fortfarande, men jag fick förklarat för mig, att ögondroppar torkar ut ögat. Och ögondroppar måste jag ha för min glaukom. Jag har droppat morgon och kväll i sju år nu. För övrigt var syn och tryck som tidigare.

💚 Ljus och Kärlek 💚

18 kommentarer:

  1. Det är en fin stad du bor i!
    Så bra att dina ögonvärden var bra och inte har försämrats.
    Ha det så trevligt i tvättstugan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, en får va gla att de e som de e.
      Tvätten klar och nu återstår lite strykning.
      Kram!

      Radera
  2. Vilket jättefint idrottsmuseum! :-)

    Men finns det inga andra sorts ögondroppar som hjälper mot den där uttorkningen? Nån extradroppe att droppa i, alltså...

    Hoppas du får en fin dag med tvättkorgen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extradroppar? Jo, fast det hjälper inte alltid.
      Kanske en aning bättre nu, det ordnar sig.
      Allt är rent och torrt, förutom ute (där det regnar).

      Radera
  3. Så trist att det svider i ögonen. Men jag förstår att du måste ha dropparna varje dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, egentligen är det vila från datorn som gäller, det är ansträngande, många bloggar har svag text.
      Kram

      Radera
  4. Fastnar också på idrottsmuséet! Otroligt vacker byggnad och ett toppen kort. Stadsparken i det skicket ser ut som en kyrkogård eller en minneslund tycker jag.
    Bra att det inte var nå't allvarligt med ögonen och att dina värden är bra! Om du inte fick recept på ögondroppar mot torra ögon kan du kolla upp Systane Balance, som min ögonläkare rekommenderade för mina torra ögon. Dropparna hjälper faktiskt - om jag inte glömmer ta dom vill säga;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idrottsmuseet är fint, ja. Tror det har varit en skola.
      Du har rätt i att det ser ut som en minneslund just nu.
      Tänk vad bloggar är bra på tips! Tack, ska kolla upp ditt tips!

      Radera
  5. SÅ du cyklar ännu, inte halt ute än alltså? Jag vågar inte cykla till jobbet nu, mörkt och blött , men så kallt är det ju inte ännu...
    Fina bilder från din stad, och hoppas att dina ögon är okey....Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nu dubbdäck på. Jag cyklar året om. Och jag har inget annat fortskaffningsmedel. Förutom apostlahästarna då.
      Mina ögon börjar bli snälla så sakteliga. Kram!

      Radera
  6. Det är vackert där! Och så grön gräsmattan fortfarande är. Gillar också sista bilden med det mörka grenarna, som en ram!
    Torget är fint, fast ju där rätt ödsligt :-)
    Tisdagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Torget är ofantligt stort, så det ser ödsligt ut, en vanlig vardag. Men onsdag och lördagar är det smockfullt! torghandel!
      Tisdagskram!

      Radera
    2. Torget och parken är ju vackra alla årstider men givetvis än finare när det är sol-
      TRist med ögondropparna som besvärar men jag kan tänka mig att alternativen är få. skönt att tryck och syn var som tidigare.
      Önskar dig en fin kväll.
      Kram!

      Radera
    3. Ditte: Man får ta det som det är med ögonen. Nu tror jag det börjar bli lite rätsida.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Vilken fantastiskt vacker park du cyklade genom. Skönt att ögonen var som de skulle för synen är viktig.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu svider det inte lika mycket heller.
      Kram

      Radera
  8. Så vackert ert idrottsmuseeum är! Jag visste inte att droppar kunde torka ut ögonen. Har alltid trott det var tvärtom...att de hjälpte. Jag borde också ägna mindre tid framför datorn, för det är nog inte så lyckat alltid för ögonens skull. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ögondropparna är starka, när det gäller mot sjukdom. Det är ju en medicin. Så precis som andra mediciner kan ge torra slemhinnor, så.
      Datorarbete med grå text är förfärlig för ögonen.
      Kram

      Radera