tisdag, december 26, 2017

Uppesittarkvällen

God Annandag Jul, kära vänner!

Så lägger vi snart den här julen till minnena. Den var trevlig, glad, god, mysig, även om den var grön och stundtals regnig, med flera plusgrader.

Och transportmedlen fungerade. Inte så rysligt mycket folk på bussen från Lidköping, men i Grästorp (halvvägs till Trollhättan), där fullkomligt vällde de in, alla med resväskor och julklappskassar.
Jag fick vänta en timme i Trollhättan, steg sedan på Oslotåget NSB. Där var det fullsatt, minst sagt, men jag fick en plats.
Ja, det är spännande, men allt funkade.

Granen stod snällt, där den brukar stå, vid pianot och med en spännande hög julklappar där under.

Matbordet dukades flera gånger om och god mat fanns där uppepå.
Stjärnorna tindrade.

 Uppesittarkvällens middag. Älggryta med valfri dryck till.

 Lilla kramgoa Molly var julfin, dagen till ära.

Sen gjorde vi som nästan alla andra, spelade Bingolotto. Lite bubbel i glasen förhöjde vinnarkänslan. Men ingen vann. Bara flera, nära.

Julföljetongen fortsätter i nästa nummer (inlägg). Jag kom hem igår kväll och ska nu pyssla iordning här hemma och även jobba lite MODigt. Snart är det Nyår och då är jag kyrkvärd. Men nu tar vi en sak i taget, ett steg i sänder.

💝 Ljus och Kärlek 💝

16 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Så mysigt och trevligt det såg ut att vara!
    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar dig en god fortsättning!

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Ser att du haft en trevlig jul ... och det har vi också haft! Vi spelade inte Bingolotto, så riktigt alla var inte med!
    Önskar dig en fin fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag spelade motsträvigt, haha, bara för gemenskapen.
      Tack och kram!

      Radera
  4. God fortsättning till dig Gerd!
    Det låter som om du haft en fin jul. Inte gör det så mycket att det inte är någon snö, det är ju desto juligare inomhus.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi sa så också, det var mysig jul inomhus. Jag var aldrig ute och gick med Molly, fanns andra som gjorde det och fick duscha henne efteråt. Lerigt ute.
      Kram!

      Radera
  5. God Fortsättning önskar jag dig! Fina bilder från en fin jul! Julkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det var så fint, så.
      Julkram!

      Radera
  6. Vad trevligt att du kunde vara med de dina under juldagarna. Mysigt! Och jag förstår att du och de dina haft det bra. Bilderna talar.
    Önskar dig en god fortsättning.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var med hälften av familjen, resten kommer hit i januari. Det går inte att samla alla.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Så fin Jul ,-) ånga härligajuliga bilder ,-)
    Ja julfin ska man vara även de fyrbenta ,-)
    Tur du fick plats på Oslotåget ,-)
    Här har det regnat men Juligt inomhus har det varit ,-)
    God Fortsättning
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, regn i flera dagar, men inne har man det gott.
      Kram!

      Radera
  8. Bra att allt klaffade med resan till och från Dalsland!
    Sedan gillar jag maträtten - älggryta - mums!!!
    Uppesittarkvällen däremot har jag aldrig tittat på, har aldrig spelat Bingolotto heller...
    Önskar dig en riktigt God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det var skönt att det fixade sig med resan, man vet aldrig i jultider.
      Maten var god överlag och Bingolotto är inte heller min grej. Egentligen. Men en sällskapsgrej.

      Radera