fredag, mars 02, 2018

Sunrise

God morgon! Tittar ut och folk går påpälsade med huvorna uppdragna. Det är de som behöver åka till sina jobb och de som måste ut med sina hundar. Pensionärer kan studera kylan inifrån bostaden.

Det är fredag och jag får nog ge mig ut en sväng ändå. Moroten är i första hand mataffären. Det är rätt bra för plånboken, för alla klädkedjors reklamutskick intresserar mig inte i just kylan.

Det här var soluppgången igår morse, ni får se den som en serie.

Sådär, ja! The sun is risen!

Just nu är det mulet och det ser grådaskigt och smutsigt ut. Mitt ljud till tangenttryckningarna är en del sågande och spikande. Vad jag har förstått så totalrenoveras hela lägenheten på första våning, den blir nog lite lyxig med en därtill högre hyra.

Snart kommer våren, eller?

💝 Ljus och Kärlek 💝

10 kommentarer:

  1. Vilken fin soluppgång, ja att renovera är alltid dyrt o då i ditt fall på hyran, hoppas inte för mkt bara...hoppas du får en fin fredag kram på dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Oj, jag var nog lite otydlig. Det är inte min lägenhet som renoveras, då hade jag inte kunnat vara här, det är på första våning, tantens, har ändrat det i min text nu.
      Kram!

      Radera
  2. En så vacker soluppgång! Brukar sällan hinna med dem....Däremot fångar jag solnedgången.Strålande sol hos oss idag och inget snöande. Känns bra. Men det är i mitt tycke kallt och -8 med viss vind. Har varit ute en sväng men baar ett par km. Ansiktet ville inte mer.
    Önskar dig en fin eftermiddag och kväll och kanske solen kommer tills imorgon.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, med mitt lägenhetsläge, så är det soluppgångarna jag kan njuta av. Solnedgångarna syns inte lika bra.
      Jag har bara varit ute en liten sväng idag och det blåste vasst, så jag ville snart in igen.
      Det ser ut att bli lika kallt i morgon igen, men kanske lite sol, hoppas.
      Kram!

      Radera
  3. Bilderna på soluppgången är helt underbara. Då jag bara bruka se solnedgångar, så tackar jag:-)
    Skrattade gott när jag läste att pensionärer kan studera kylan inifrån bostaden. Du skulle inte tro hur många panschisar som skaffat hund här i området och är då så illa tvungna att rasta dom varje morgon i kylan. Aldrig hund för min del kan jag säga.
    Här kom solen klockan 12 ungefär och temperaturen har legat mellan minus fyra och minus 6.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jo. Gillar. Jag ser ju inga solnedgångar, tyvärr. Men jag tackar för varje morgon jag vaknar.
      Ja, men jag inkluderade ju alla som behövde ut med sina hundar (även panschisar) de ser så genomfrusna ut.
      Sen har vi de som måste åka på sångövning i ur och skur.....

      Radera
  4. Det hoppas vi att den gör! Är det mars så är det ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vaknade halv 4 i morse. Det blåste så det dånade. Stort område
    här på östkusten har haft vindvarning. Skolorna stängda och tågen
    går inte. Antagligen inte många flygplan i lufter heller. Hade
    strömavbrott fr 10 f.m. till efter 5 e.m. - Och det fortsätter
    att blåsa. Tur nog är det inte alltför kallt, 6-7 plusgrader,
    men jag har en tjock yllekofta på mej och allting blir OK.

    Som alltid njuter jag av din vackra himmel! Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, se detta väder! Tur att vi har värmande kläder.
      Här finns inga plusgrader än. Hade gärna tagit emot några.
      Ha det så gott over there 💝

      Radera