söndag, maj 06, 2018

Skyltsöndag i Borås

God morgon och idag är det dags för ett pass i kyrkan. Vi är hela gudstjänstgruppen som medverkar. Så tidigt uppe och sedan cykla iväg. Hoppas på att dagen blir lika fin som igår, då jag kunde sitta på balkongen hela förmiddagen!

Den som håller i Skyltsöndagstemat är goa bloggvännen BP.

Nog kan det bli varmt på bussen, eller på tåget!

Denna öppna famn blir jag så glad av. Den finns vid Borås resecentrum, hållplats stadsbussar.

Även denna skruv, strut eller glass eller vad du vill, finns i närheten.
Jag har haft med liknande kort förut, men dessa är nytagna.

Det gäller att hänga på, så jag kyrkan kan nå.....


En liten "förvarning". Fr.o.m. i morgon är det jag som tar över MODs instagramkonto. Bli följare där på Merorgandonation och följ med mig en vecka! Idag gör Sanna sin sista takeover, du kan börja med att läsa om hennes resa, ifall du vill! Sanna väntar på sin andra njurtransplantation.

💝 Ljus och Kärlek 💝

18 kommentarer:

  1. Vilka härliga konstverk! Man blir ju glad av att se dem!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig skyltning och vilka fina konstverk! Vilket ärofyllt uppdrag dessutom! Klart att jag ska följa dig :D

    Kram och ha en härlig söndag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, det blir spännande fr.o.m. i morgon, en stor ära.
      Kram med solsken i 💝

      Radera
  3. Vda roligt att borås möter med glada och pigga konstverk. Klart man då känner sig extra välkommen dit.
    Vad roligt och intressant att du tar över MODs instagramkomt. Har nu anmält mig som följare.Är ju v'ldigt angeläget.
    Hoppas du haft en bra söndag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint, Ditte, att du blir följare till MODs Insta, guld värt.
      Tack, min söndag har varit super. Kan inte annat säga, med det strålande vädret, som vi ju inte är bortskämda med!
      Stor kram!

      Radera
  4. Färgglada skyltar och värme i luften här inne hos dej, det gillar jag!
    Ku med en veckas Mods insta! lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja och nu är det ljuvligt ute!

      Radera
  5. Vad gäller konst och nytänk är Borås Stad verkligen ledande i Sverige tycker jag. Allt jag sett därifrån är enastående och nytänkande. Det vore toppen om fler städer/kommuner skulle följa efter. Dina bilder/skyltar bekräftar verkligen detta:-) Är lika förtjust i skulpturerna som du!

    Tusen tack för helt suveräna bidrag. Stort tack för länken också:-)

    Å du, jag föredrar faktiskt att kallas för BP, som betyder så många olika saker som till exempel British Petrol, BrommaPojkarna (en fotbollsklubb) samt Brandpost. En sådan variation är betydligt roligare än mitt förnamn tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, BP, jag har nu rättat till ditt namn. Självklart. Dina initialer är ju så roliga. Kram

      Radera
  6. Svar: Om jag hade Instagram skulle jag såklart följa dig, men jag har ju inte det. Men om du ger mig "adressen" till dina inlägg på MODs konto så lovar jag att försöka hacka mig in där. Okej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du söker bara på Merorgandonation. Du fixar det säkert.

      Radera
  7. Mycket fint att titta på i Borås ... härlig skyltning!
    Grattis till ditt fina och ärofulla uppdrag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo Borås tar vara på möjligheterna.
      Tack igen, jag gör mitt bästa med Insta. Kram

      Radera
  8. Den öppna famnen ser ut som en björn iklädd dalahästmundering! Hoppsan Kalle, men kul var den, dessutom splaschet längst ner, när man liksom inte orkat måla hela guben...hihi, festligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en skojsam björn! Öppen famn, det gillas!

      Radera