torsdag, mars 21, 2019

Rocka sockorna!

God torsdagsmorgon och den 21/3. Det är Rocka-sockorna-dagen, då vi hyllar olikheter och då visar jag upp mina senaste alster.

Jag har fått för mig att, i min impulsiva fantasi, sticka av restgarner och gärna blanda olika. Så har jag hållit på ett tag och märker att det går fortare då, jag får tänka till lite mer, räkna varv.

Det här är inte ett par, det är en av varje olikt par.

Det här är ett färdigt par, där bara trådarna ska nästas, som är olika, fast det finns en röd tråd, som också kan vara blå.
Snurrigt?

💙💚💜  Ljus och Kärlek 💜💚💙

12 kommentarer:

  1. men gud så fina sockor o visst skall vi uppmärksamma denna dagen :) sådana fina sockar vill jag med ha :) kram <3

    SvaraRadera
  2. Heja dej Gerd! Du är verkligen duktig! Klart vi hyllar olikheter idag och rockar sockorna!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Rocka på du bara och ha en härlig dag! :-)

    SvaraRadera
  4. Men, så duktig du är att sticka och så skönt det måste vara att få ha dessa på fötterna, småkyliga dagar.
    Sköt om dig och trevlig torsdag.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det hade jag ingen aning om att det var den dagen, så jag sitter här med exakt likadana sockor.
    Hoppas du har en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Hemstickade "tjocksockor" <3 jag går ju typ bara i sånna... min mor har stickat och stickar fortfarande så jag har i princip 365 par "tjocksockor" jo jag vet att många/de flesta kallar dem raggsockor.

    Rocka sockor är ett bra initiativ på olika fast lika å precis lika bra.

    kram

    SvaraRadera
  7. Jättefina sockor! Och just egen/hemstickade är ju något speciellt.
    Och visst är det tur att vi alla är olika och tillåts vara det. Både med och utan sockor. Gillar initiativet till denna dag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  8. Kul att låta fantasin och färgerna flöda för det blir man glad av :D Jag rockade inte med nästan alla eleverna gjorde!

    Kram och god torsdagskväll <3

    SvaraRadera
  9. Tycker dina raggisar stickade med restgarn är otroligt fina. Å idag kom de ju verkligen väl till pass. Min favo här är nog den högra sockan i översta bilden. Gillar färgkombon där:-)

    SvaraRadera
  10. Snyggt stickat! Jag kan inte sticka och är så imponerad av alla som kan det! Å såklart ska man rocka sockorna idag, eller igår, nu är det redan fredag!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vad kul och vilket fint resultat :)

    SvaraRadera
  12. Så fina sockar, själv är jag urusel på handarbete så jag bad en väninna att få köpa av henne - och dom älskar jag!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera