mÄndag, maj 20, 2019

Glad mĂ„ndag 20 maj 😀

God och glad morgon! 😀 Idag Ă€r jag glad för att jag ska till gospelövningen ikvĂ€ll. Nu skriver jag om lördagen, som borde heta Glad lördag, för det var den. Det Ă€r Carita som uppfunnit detta tema.

I lördags var det torgdag. Jag blev glad över att rÄdhuset snart Àr fÀrdigrenoverat och mÄlat. Det har varit sÄ trÄkigt att se den vita plasten runtom.

Jag var fram en svÀng i lördags. Himlen var inte blÄ men jag blev glad ÀndÄ. Klockan var 16.00 sÄ torget tömdes ganska fort pÄ knallar.

 Jag tog en chansning och hörde om jag kunde fĂ„ en fotvĂ„rdstid direkt  och det fick jag! DĂ„ blev jag ocksĂ„ glad. Ännu gladare nĂ€r jag fick uppleva salongens nya renovering. SĂ„ frĂ€scht.
Sen blev mina fötter glada, förstÄs.

Lite smolk i bÀgaren finns det dock denna dag. Jag blir tvungen att nu ÄterlÀmna min bok outlÀst - det var 14-dagarslÄn och den gÄr inte att förlÀnga. Regn hÀr pÄ morgonen, men det ska spricka upp en stor sol och bli 21 grader!

💛 Ljus och KĂ€rlek 💛

9 kommentarer:

  1. Lite snopet med boken men du fÄr lÄna den vid ett annat tillfÀlle. Man kan inte hinna allt. SÄ skönt att fÄ fötterna vidgjorda!

    Kram och glad mÄndag <3

    SvaraRadera
  2. Du fÄr vÀl lÄna om boken nÀr den blir "ledig" igen. Du gjorde vÀl ett hundöra i den sÄ du vet var du ska fortsÀtta? ;-)

    Ha en glad start pÄ veckan!

    SvaraRadera
  3. Nyrenoverat rÄdhus och nyfixade fötter - absolut nÄgot att vara glad över!
    Boken kan du ju lÄna igen och fortsÀtta dÀr du slutade :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gospel lÄter sÄ hÀrligt! Vi har sÀllan sÄdant i Lovisa, nÄn konsert dÄ och dÄ, en gÄng om Äret?
    Jag vill gÀrna fÄ det glada frÄn gudstjÀnster, frÄn tron, frÄn religioner, sÄnt som ger hopp!

    SvaraRadera
  5. Vilken skön lördag och glada fötter fick du ocksÄ-
    SÄ trevligt att rÄdhuset har blivit av med sin plast och kan pigga upp de som passerar.
    Vad gÀller boken sÄ finns den i pocket om du vill köpa den. Vi lÀste den i bokklubben och det blev fina samtal runt den.
    Önskar dig nu en glad mĂ„ndag med körövning.
    Stor kram!
    SjÀlv Àr jag pÄ vÀg söderut. Ny resa.

    SvaraRadera
  6. Det gick ju otroligt fort att mÄla om rÄdhuset. Bra jobbat dÀr! Fossingarna blev sÀkert glada över skönhetsbehandlingen. Synd med boken, men lÄna den en gÄng till senare dÄ, eller det fÄr man kanske inte göra. Eller gör som Ditte föreslÄr, köp pocketversionen.

    SvaraRadera
  7. RÄdhuset Àr sÄ fint.
    HĂ€r har de lindat in kyrkan med bubbelplast ;-)
    Trist med boken... Du fÄr stÀlla Dig pÄ kö en gÄng till.
    kram

    SvaraRadera
  8. SÄ kul att fÄ se rÄdhuset igen, minns det ju sÄ vÀl nÀr vi var dÀr i februari, ja vi bodde ju pÄ hotellet precis dÀr bredvid! Men nu Àr det vÀl mycket varmare dÀr Àn vad det var i februari, hihi!
    Vilka snygga fötter du har! Jag skulle behöva lite fotvÄrd nu efter tuffa dagar i Tel Aviv, har fÄtt en hel del skavsÄr!!!
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  9. HÀrligt med glada mÀnniskor!
    SÄ synd om boken, men kan du inte ladda ner den frÄn biblioteket och lÀsa den pÄ en lÀsplatta? Gratis och 28 dagarslÄn!
    Toppenmysigt med fotvÄrd! Kramar

    SvaraRadera