onsdag, maj 29, 2019

Vårutflykt Kinnekulle

God onsdagsmorgon! Här händer det så mycket hos mig nu så att jag släpar efter med mina bilder. Vårutflykten, som var i lördags, blev väldigt lyckad, både vädermässigt, lärorikt och gemenskapligt.

Bland våra vänner hade vi en fantastiskt "stenknackare" som verkligen kunde sitt Kinnekulle från botten till toppen. Vi fick perfekt guidning och det handlade mycket om bergarter och stenar, förstås.

Här är vi nere vid Vänerns strand.

Vi förtär vårt eget medhavda fika vid stenhuggeriet i Råbäck.

Sedan gick vi i samlad tropp, uppåt Kinnekulles topp. Ja, lite fusk med bilkörning emellan de olika nedslagen, förstås.

Bilderna får tala. Ja, tänk om stenarna kunde tala! Så mycket som min make och jag var på Kullen, så har jag aldrig fått dessa kunskaperna.
Här är fossiler, flera stycken.

Det kommer ett nytt kapitel i morgon. På förmiddagen ska jag häva mig iväg och fina håret lite inför tysklandsresan, så jag säger hej svejs!
Ljus och Kärlek

11 kommentarer:

  1. Härliga bilder.
    Så mycket Du upplever...
    Du fyller livet med upplevelser :) Ett gott liv.
    kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut där. Att ha en bra guide är guld värt. Kram

    SvaraRadera
  3. Stenrik upplevelse för dig; sten och berg är underbara i form o färg!
    Ser att du rör på dig och upplever på flera områden :-)
    Liv pågår, ta för dig!
    Må gott kram!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser ut!
    Fin utflykt. Viktigt att inte glömma bort det man har nära sig.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder från en utflykt som verkar väldigt trevlig!
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig utflykt ni fick och tur med vädret hade ni också. Spännande med en resa till Tyskland och en ganska perfekt tid att åka.

    Kram och ha det gott hos frisören <3

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig utfärd! :-) Känner igen det där med att bilderna hopar sig ibland, men det är smällar man får ta när det händer så mycket hela tiden ;-)

    Tyskland på g också, härligt! :-D

    Ha en fin dag att bli fin på :-)

    SvaraRadera
  8. Så roligt att komma iväg hit. Och det ser ut som en riktig njutflykt. Roligt att ha med någon i gruppen som verkligen kan och vet mycket om stenar och bergarter. Härligt väder dessutom.
    Tack för turen och fina bilder. Och Kinnekulle får jag titta närmare på om ett par veckor då det bär av till Bohuslän.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. En sådan vacker plats!
    Och närheten till det öppna havet älskar jag!

    SvaraRadera
  10. Vilken jättetrevlig utflykt! En härlig dag ... och tur med vädret hade ni också!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilkn stenhård uppladdning inför vinresan till Pfalz;-) Alltid intressant att utforska närområdet och lära sig något nytt som man inte visste... å som man troligen glömmer senast en timme efter man hört det. Ja, jag får prata för mig själv här;-)

    SvaraRadera