torsdag, juli 25, 2019

Vesterhavets strand vid Lökken

God torsdagsmorgon! Nu är värmeböljan här. Jag har precis suttit ute på balkongen med min frulle, med markisen neddragen (det händer inte så ofta att jag behöver skydda mig från solen).

När jag tittar mig omkring verkar jag vara ensam om att ha markis, i de hus som har morgonsol fram till klockan två. Jag tog ju med mig markisen från trean med eftermiddags/kvällssol och det är jag glad för.

Börjar med en motljusbild. Det är ju havet i horisonten, även om det ser ut som land.

Här är Lowe ut i vågorna med sin morfar. Lowe älskar att bada och hoppa i vågorna.
Titta på Sally! Hon har sedan länge förstått att en iPhone är hur rolig som helst, vet precis hur man trycker med tummarna. För dessa småbarn är det naturligt, de vet inget annat. Jo, Babblarna då eller något annat kul på TV.

Äntligen känner jag att jag börjar komma ikapp. Dag för dag väntar jag in min själ.
Nu på förmiddagen har jag bokat en tid med en bibliotekarie också. Spännande.

Önskar er alla en fin dag med ljus och kärlek!

8 kommentarer:

  1. Det ser verkligen ut som berg och land där i bakgrunden - är det en stor våg?
    Önskar dig sköna sommardagar, trots hettan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fått nytta av din markis :-) Hoppas det fortsätter så nu och att ni får behålla finvädret :-)

    Ha en braig dag!

    SvaraRadera
  3. Skönt Du kan skydda Dig från solen, för även om det är precis detta vi vill ha och längtar efter så blir det varmt... väldigt varmt.
    Så fin motljusbild Du tagit.
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du njöt bakom markisen, ibland är den oumbärlig!
    Och visst är de små helt otroliga när det gäller mobiler och plattor....man häpnar :D
    Kram

    SvaraRadera
  5. Väldigt vacker motljusbild!
    Och jag kan tänka mig att Love gillar att bada. Snart lär han sig simma. Men här ser vågorna lite väl höga ut för att träna på det.
    Varmt här i huvudstaden också. Här får balkongen vänta ett tag till men å andra sidan kan vi sitta ute till efter midnatt. Vi har markis men just nu är det varmt ändå.
    Bra att du börjar komma i kapp och skönt med några helt egna dagar.
    Roligt och intressant med ett möte med bibliotikarien.
    Önskar dig en fin fortsatt torsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder! Dagens barn lär sig tidigt så jag förstår att Sally börjar behärska tekniken. Bada är toppen så jag förstår Love.
    Skönt att du tog med dig markisen. Det gäller att tänka efter före ;-)

    Kram och ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  7. Visst var det underbart varmt idag. Nästan som ifjol, men då hade vi ju 32 grader i flera veckor. Jag har ju sol från klockan 10:00 till cirka klockan 18:00, så där gick det ju inte att sitta utan parasoll/markis, vilket många här har. Men det blåste ju och var delvis molnigt under senare eftermiddagen, så då var det inga problem att ligga i solstolen.
    Jättefina bilder från semestern.
    Å visst, vi växte upp med kulram och kritor, kanske griffeltavlor. Dagens bebisar har mobiler i blodet om man säger så. Världens bästa barnvakt säger många föräldrar... På gott och ont skulle jag säga.

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder!
    En markis är verkligen underbart att ha när solen gassar ... så bra att du tog den med dig!
    De små vet verkligen hur man använder padda och IPhone ...
    Kram

    SvaraRadera