måndag, augusti 05, 2019

Glad måndag vecka 32

God morgon från någonannanstans! Man kan ju förinställa ett inlägg och det gjorde jag innan jag åkte iväg på min resa.

Idag är det mina föräldrars bröllopsdag. De gifte sig den 5 augusti 1944. Hade de levat hade de kunnat fira 75 år i år. De dog när jag var väldigt ung, jag var bara runt 35 år och med fyra små barn hemma.

Det jag är glad åt hittar du här ovan.

Sigge och jag fick dessa två handgjorda smörknivar av barnbarnen William och Elin i julklapp ett år. När Elin var här hos mig nyligen så fick hon se knivarna och kom ihåg dem med ett stort leende, fast det var jättelänge sedan! Jag älskar de knivarna!

Uppfinnaren av temat Glad måndag är bloggvännen Carita. Du kan också vara med!
Önskar alla en fin måndag, ljus och kärlek!

6 kommentarer:

  1. Vilka fina smörknivar! En klapp att verkligen bli glad över :D

    Kram och ha det gott på din resa <3

    SvaraRadera
  2. Verkligen fina smörknivar, jag förstår Du är glad över dem.
    kram

    SvaraRadera
  3. Så fina smörknivar! Och roligt med presenter som man kan använda. Kan tänka mig att Elin blev glad över att se dem.
    Hoppas och önskar att du har det fint i Taizé.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Knivarna är otroligt fina. Förstår att du älskar dom. Roligt också att Elin kom ihåg dom. Hoppas du har det riktigt skönt i Taizé.

    SvaraRadera
  5. Personliga och söta knivar. Fina minnen!
    Ser många av dina bloggbilder i flödet på FB och gillar även det, fastän det ju alltid är lite annat att klicka sig in och läsa ett helt inlägg.
    Tack för att du är med i Glad måndag!

    SvaraRadera