torsdag, augusti 15, 2019

Source St. Etienne

God torsdagsmorgon! Igår blev det en fullspäckad dag för en pensionär. Mer än en sak blev gjord 😀 Jag tror jag kunde räkna till fyra eller fem. Den sista blev något så fint som ett konsertbesök.

Idag tar jag det inte heller riktigt lugnt, jag har tvättstugan. Men jag bjuder på lugna bilder och en lika lugn video. 

 Som ni ser så strömmar ungdomarna iväg ner mot dalen, där "källan" finns och även det "tysta" området.
Inte på något sätt typiskt livet i Taizé, men ändå typiskt, därför att de flesta vill gå hit ner, minst en gång.



 Här kan man verkligen ta sig en vilopaus för en timme eller så.

Eller stå på huvudet.


Igår åt jag Burek, färdig och varm ifrån Willys. Willys här har börjat med, förutom att ha salladsbuffén, ha grillat, jättebra. Burek är gjord på filodeg med någon fyllning och jag gillar den med ost och spenat.
Idag ska jag göra egen korv- och grönsakssoppa. Enkelt och gott.

Carpe Diem! Ljus och Kärlek!

8 kommentarer:

  1. Vilka rofyllda och vackra bilder du bjuder på. Burek har jag inte smakat men det lät gott.

    Kram och ha en bra dag <3

    SvaraRadera
  2. Verkligen en rofylld plats! :-) Burek lät som nåt i min smak också :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Burek har jag inte smakat, men det lät väldigt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Burek har jag aldrig hört talas om, men kan tänka mig att det smakar bra. Jag får ta och googla lite.
    Här blir det ris och korvstroganoff till lunch.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vad härligt du verkar ha haft i Taize.
    Visst är det trevligt att se och uppleva något nytt, men ibland är det ganska skönt att återkomma till något man tycker om, blir lugnare.
    Fina grejer du fick med dig hem också.
    Ha det så bra i Linköping!

    SvaraRadera
  6. Burek har jag aldrig hört talas om,
    och jag tror inte det finns tillgängligt här...
    varken på ICA eller COOP.

    Fina rofyllda bilder,
    men skulle jag stå på huvudet vore det knappast rofyllt ;-)

    Tänkte på Dig då jag läste BPs kommentar,
    jag visste ju att vi diskuterat detta med min mors ögon tidigare,
    att Du då pratat om efterstarr och komplikation efter operation.
    Jag sa faktiskt till min mor att hon kanske borde ta kontakt med Ögonklinik innan Optiker men NEJ hon ville inte.

    kram

    SvaraRadera
  7. Först och främst måste jag tack för rättelsen. Läste helt fel i din text igår och läste alltså "6 Euro". Borde kanske sluta kommentera mitt i natten trots att jag är en nattuggla. Å 0,60 Euro är till och med betydligt billigare än i Spanien. Med andra ord så deklarerar jag härmed att Taizé är en dröm för en som gillar dricka vin, vilket jag/vi gör:-)

    Du verkar iaf verkar utvilad efter resan till Frankrike, då du orkat med fyra/fem saker plus en konsert. Bra där! Du var ju rätt slut efter Danmarksresan;-)

    Burek är såååå himla gott. Åt det för första gången i Polen faktiskt, åsså har vi ju en liten restaurang nära Östra Station som ägs av polacker och där serveras också Burek med ost och spenat som min man brukar ta, medan jag väljer den med svampfyllning.

    SvaraRadera
  8. Fina perspektiv av vandrarna då bilderna tagits bakifrån. Visar riktningen.
    Sedan också mycket vila och lugn och över det hela.

    SvaraRadera