tisdag, september 03, 2019

Ankungar

God tisdagsmorgon! Idag bjuder jag på ankungar. De är så ljuvligt söta, så de får komma in i Sarahs hus ibland och bli lite kelade med. Det roliga är att det blev en hönsmamma, som ruvade på äggen och nyss så ledsnade hon och ville sova högt på en pinne, så ankungarna hittade en annan höna att gömma sig under nattetid 😀


Här har jag en älling i min hand.

Jag ska strax gå ut och hoppa på en chartrad buss. Ska på dagsutflykt med Veteranklubben på mitt gamla jobb. En sådan där, som man får tinga sig på i god tid. Först till kvarn gäller.
Färden går mot Bohus fästning och sedan Uddevalla med lite olika aktiviteter och mat.

Jag har varit massvis i Uddevalla tidigare men det är fyra år nu sedan sist, vad tiden går....
Ha det gott, ljus och kärlek!

8 kommentarer:

  1. Små söta kycklingar <3 märkligt att den höna som ruvade fram ällingarna tappade moderskänslorna och flyttade upp en pinne...
    Ha en fin dag med Veteranklubben.
    Uddevalla... dit har jag varit aldrig ;-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Så söta ankungarna är och fint att en annan höna tagit sig an dem.
    Vad trevligt med en utflykt och både Bohus fästning och Uddevalla är trevligt. Rekommenderar ett besök både på Bohusläns museum och den fina promenaden längs havet , på ett trädäck" ut till Gustavsberg. Men kanske har ni annat inbokat.
    Önskar dig en fin dag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Vilka rara små ungar. Tur att det finns några mammor att ty sig till ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka söta små ankor! Mysigt att ha dom inomhus ibland :-)

    Hoppas du fick en fin utflykt!

    SvaraRadera
  5. Verkligen söta ällingar, ett nytt ord som du just ha lärt mej! Sån tur att de kan värma sig under en annan höna nu!
    Å en trevlig resa fick du till Uddevalla! Vet inte om jag varit där, möjligtvis på väg mot Lysekil på 80-talet?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Nu har jag lärt mig nåt nytt igen - älling. Aldrig hört talas om ordet. Googlade och fick veta att det är ungar som är en blandning mellan anka och gräsand. Där ser man. Söta var dom, otroligt söta faktiskt. Himla roligt att de fick två fostermammor som var hönor. Modersinstinkt eller...

    Hoppas du hade en toppen dag med veteranklubben!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du haft en trevlig dag, låter som en fin utflykt!

    SvaraRadera
  8. De är ju helt underbart söta! :)

    SvaraRadera