fredag, september 20, 2019

På min gård händer det

Glad fredagsmorgon! Jaa, vad gör de egentligen på min gård?? De har bråkats och vinschats bräder uppe på taken. Nu kom det lite nya grejer utanför min balkong.

Nyfiken, men jag räknade allt ut vad det var.

 Vi ska ju få kodlås. Så här ser de gamla tråkiga portdörrarna ut.

Här är nya fräscha dörrar på väg upp.
Nu har de inte kommit så långt just hos mig, men det är på gång.

Det är bara 8 grader, känns kallare. Igår fick jag ett par timmar i solsken på balkongen, om jag får det idag, det ger sig. Jag förvånade mig själv med att köpa bruna höstkläder. Det är inte riktigt jag, men kanske har jag en jordig murrig känsla nu.

Kanske jag tillbringar dagen under filten i sköna soffan med min spännande bok.
Ljus och kärlek

10 kommentarer:

  1. Så bra med kodlås! Det känns alltid tryggare. Det har vi både här i Spanien och i Sverige!
    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Det är jätteskönt ute i lä i solen, men ändå bara 11 grader, men i morgon väntar sommarvärme igen. Det ser jag fram emot och pysslar lite inomhus i dag. Ett kålhuvud ska förvandlas till dolmar.
    Snygga dörrar ni får!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det blir ju en stor skillnad på porten. Kodlås kan vara bra.
    Bok i sängen, låter verkligen mysigt och ombonat, varmt och skönt. Det har blivit litet för svalt i lägenheten nu, kanske ska jag göra som du.
    I morgon och på söndag blir det varm, över 20 plusgrader igen.
    Det var säkert fina, dina nyinköpta bruna höstkläder. Tror att det är på modet med den färgen i höst.
    Trevlig fredag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Kodlås måste vara bra mycket bättre än nycklar.
    Sedan ser de nya dörrarna både finare å säkrare ut.
    Händer ju så mycket otäckt numera så det är bra om porten är stängd för obehöriga.

    kram

    SvaraRadera
  5. Bra med nya och säkrare dörrar. Det behövs år 2019!
    Hösten gör sitt intåg i Sverige med stora steg nu. Det kan bli många vackra dagar ännu!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vilka fina nya dörrar, mycket snyggare än de gamla. Önskade att man hade satt in vita dörrar hos oss också, men där valde man istället en likadan brun och tråkig färg som innan. Vi har kodlås sedan minst fem år tillbaka. Mycket säkrare och bara en bricka behövs för två ingångar, tillgång till tvättstugan och den elektroniska anslagstavlan. Smidigt.
    Inget balkonghäng här idag. 11 grader och ingen sol, men imorgon så...

    SvaraRadera
  7. Nu känner jag mig som motvalls kärring för jag tycker att originaldörrarna var snyggare faktiskt. Dock är det viktigt med en säker dörr och kodlås är ett bra initiativ.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  8. Jag måste hålla med Znogge, de gamla bruna dörrarna är ju såå fina. Men kodlås är superbra, och säkert!
    Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  9. Kodlås är ju bra. Vi har haft det länge och är nöjda. Men ja kan nog tycka att den gamla dörren är snyggare. Säkert måste dörren bytas för att kodlåset ska fungera. Vi har kodlås och också liknande dörrar som ni får .
    Hoppas du haft en skön dag oavsett om du kunnat sitta på balkongen eller under filten i soffan.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Visst ser de nya dörrarna både fräschare och tuffare ut!

    SvaraRadera