torsdag, oktober 31, 2019

Sista oktober

 Alltså, nu rusar verkligen tiden iväg! Sista oktober idag och 54 dagar kvar till julafton. I morgon är det november. Tjo flöjt! Visar upp ett par bilder från den rätt mulna gårdagen.

Jag förstår att Lidköping har fler löv på träd och buskar än vad nollåttorna har, om jag läser bloggarna. Jag är glad åt löven, fast när de ligger på asfalten i en sörja, då är de inte roliga. Det gör de inte här på området, kan jag säga, för här städas och hålls snyggt.

Jag hämtade mina taggar (tre likvärdiga) igår 10.45 och då var det tomt på kontoret! Tjejen hade satt sig i ett annat rum för att vila ryggen en stund, då det varit rent hektiskt sedan klockan 09.00. Varje tagg är lika inprogrammerad för exakt det jag behöver. Som till mitt hus och även källaren i nästa hus, där tvättstugan är belägen. Eller ja, som förut egentligen.

När jag spejar ut över nejden (bostadsområdet) ser jag en blå himmel igen, som ska förära oss med solsken hela dagen och upp till sju grader! Ljus och kärlek.

8 kommentarer:

  1. Vi har taggar på jobbet vilket är väldigt praktiskt, oftast i alla fall. Men om det blir något fel på systemet så kommer vi inte in i ett enda utrymme vilket jag varit med om. Det finns två nödtaggar som fungerar då men det gäller att personerna som har dem är på skolan...

    Ja, nu lurar november verkligen runt hörnet!

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så bra att du fått dina taggar nu!
    Vädret här är ungefär som hos dig.
    Ha en skön torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Ja nu går det fort till jul! Jag gillar inte heller när löven faller till marken och grenarna blir fula och nakna. Bäst när de sitter kvar :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag fick tänka till om taggar innan jag förstod var det var. Det är samma som nycklar, va? En elektronisk variant?
    Skönt att löven vägrar släppa taget. Det är ju november imorgon!
    Ha det fint i solskenet! Kram

    SvaraRadera
  5. Så bra Du nu har Dna taggar.
    Om Du skulle känna för att ta Dig till tvättstugan så är det ju fint om Du kommer in genom dörren.

    Många löv var det... hörde på nyheterna att det finns lövhalka i södra Sverige, aldrig hört det uttrycket tidigare.

    kram

    SvaraRadera
  6. Fint så länge löven finns kvar. Ger ju lite färg.
    Nu i vår spanska sommarstuga har vi "svensk sommarvärme" me +24 och klockan är 18. Så skönt. Och givetvis blir det middag ute på terrassen.
    Fint att du fick dina taggar. Vi har också dessa och de fungerar väldans bra. Men när vi kommer hem efter klockan 23 måste man ha både tagg och kod för att komma in i huset.
    Stor kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  7. Sista oktober!?!!? Har inte tänkt på det så långt - födelsedagsmånaden är snart över! GAAHHH!!!
    Fast jag ska nog hitta andra anledningar att fira :-D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Du har absolut fler gröna löv kvar på dina träd i bostadsområdet. Och precis som hos oss sköter fastighetsbolaget krattningen av löven.
    Vilken tur du hade att det inte var kö på kontoret när du hämtade dina taggar. Ni verkar ha samma system som vi. Det funkar perfekt!

    SvaraRadera