fredag, maj 01, 2020

Fem en fredag v18 - Utrymme - 1 Maj-firande?

God morgon, 1 maj, välkommen!
Det här var mitt valborgsmässofirande igår kväll. TVn fick agera våreld eller majbrasa och körerna skötte sig superbt. De stod så trångt, som man inte får i dagens läge. Men det var en repris från 2018, sänd ifrån Vallda Sandö på Västkusten.
Manskören Hellmans Drengar och Brunnsbo Musikklassers Flickkör underhöll så vackert!


Vad skulle du göra med mer förvaringsutrymme? Jag har så det räcker för mig.
Vad skulle du göra med en större bostad? Vill inte ha större, har haft tre hus i omgångar och nu är jag nere i en storlek jag trivs med.
Skulle du hellre ha större kök eller badrum? Nej, det räcker till.
Vad skulle du göra med ett större sovrum? Mitt räcker mer än väl.
I vilket rum tillbringar du helst din tid hemma? Jag är överallt i min tvåa.

Det var "Fem en fredag" med Elisa Matilda

Första maj idag, och majtåg är inget som man får gå. Dock ska man hänga rött ut genom fönster eller balkonger. Gör du detta? Svar: Nix
Det var Orsakullan som ställde frågan i sin majutmaning.

Ljus och Kärlek

22 kommentarer:

  1. Du verkar trivas och är nöjd i vilken miljö som helst. Du hittar även årets lösning genom att fira Valborg och 1 Maj på det bästa tänkbara sätt. Ta hand om dig ��
    Kram

    SvaraRadera
  2. vi har bott tre decennier i vårt lilla hus, lagom nu när barnen flyttat hemifrån.

    SvaraRadera
  3. Skönt att känna sig nöjd med det man har, jag är inte nöjd då vi har fortfarande så mycket av renoveringarna kvar. Men det kommer med tiden, förhoppningsvis ��

    SvaraRadera
  4. viktigaste att man trivs där man bor :) skulle dock villa ha ett rum för alla kläder, skor väskor :) :) kram å fin 1 ,maj

    SvaraRadera
  5. Du låter verkligen nöjd med ditt boende! Det är jag i och för sig också, men jag skulle inte säga nej till ett större kök och ett tredje rum.
    Hänger något rött gör inte jag heller!
    Ha en fin första maj!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Fint att du påminde mig om Fem en fredag :-)
    Glad första maj!

    SvaraRadera
  7. Just ja, fem en fredag! Tack för påminnelsen!
    Jag är oxå nöjd med vårt boende, kanske lite mer garderober och en liten köksö i köket så blir jag ännu mer nöjd.
    Idag är det ett väldans regnväder, så trist!
    Ha en skön 1:a maj!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kina Hellquist2020-05-01 12:59

    Trivs ypperligt där jag bor nu, men trots det så skulle jag kunna tänka mig att bo mindre. Jag gillar inte att städa! Och sparar på mig en massa saker!

    SvaraRadera
  9. Härligt att du verkar trivas, det gör jag med och det är ju viktigt. Det finns grejer som kan förbättras men i det stora hela är jag nöjd.

    SvaraRadera
  10. Hm ... vart tog min kommentar vägen? Provar igen!
    Det ser gott ut det du har på tallriken - och i glaset!
    Trivs man, så behöver man inte önska något annat. :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. skulle kunna bo mindre. därmed inte sagt att förvaringsutrymmena räcker till. rensa måste en alltid

    SvaraRadera
  12. Så mysigt du ordnat Valborgsmässoafton! Med brasa och allt ,-)) Mysigt! Och torr var du!
    Mer förvaringsutrymmen skulle nog behövas, men får sortera istället, Allt annat räcker gott!
    Ha det fortsatt fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  13. Viktigt att man trivs med sitt boende och om man inte gör det försöker ändra det. Livet är för kort för att inte ta del av det man tycker är bäst.
    Vi var ute och åt med vänner igår. På vår favoritkrog här på Söder. Gott om plats och väldigt trevligt och gott.
    Har ju förr ganska ofta varit i Uppsala, när vi varit hemma och det har alltid varit så trevligt på alla sätt. Har så många roliga minnen därifrån. Var också då alltid på Orfei Drängars konsert i samband med Valborg och Första Maj och med Eric Ericsson som dirigent. Minnesvärt.
    Lyssnade igår på en konsertinspelning med dem som är så fin.
    Idag väldigt lugnt förutom en promenad i historiska kvarter.
    Stor kram och trevlig 1:a maj.

    SvaraRadera
  14. Såg att den första delen av min kommentar föll bort. Måtte ha raderat den...
    Fint med teven som sällskap och den kunde ju ta hand om det mesta. Och god mat och dryck tycker jag man ska unna sig. Din lax ser jättegod ut.
    Ungefär detta föll bort...
    Stor kram

    SvaraRadera
  15. Andra bilden är ju såååååå fin! En riktig "vårkick" i regnvädret vi har haft hela dagen idag.
    Du är lika nöjd med ditt boende som jag. Bra så!
    Inte visste jag att man skulle hänga rött ut genom fönster och balkonger i år? Aldrig hört talas om. Guuuuu så mycket man lär sig och/eller går miste om...

    SvaraRadera
  16. Jag säger som du, varför ha större än man behöver? Så god din middag såg ut!
    Ha en fin fortsättning på helgen, hoppas vädret tar sig...

    SvaraRadera
  17. Vad är bättre än att man kan anpassa sig till livet på det sätt som du gör. Man måste inte ha större än man behöver ha. Så gott allt ser ut på din tallrik och fiffigt att ha elden lös i tv-n :) Där hålls den. Ja, man gör det bästa av sin tillvaro. Jag tror och är också övertygad om att när man kan ha trevligt i sitt eget sällskap så är man en lycklig människa.
    God lördag! <3

    SvaraRadera
  18. Det är inte alltid en fördel med större utrymme utan räcker gott och väl med det som man faktiskt använder.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Visst är det skönt när man känner sig nöjd och tillfreds med sitt liv och sina omgivningar! Och härligt att slippa längta efter sånt man aldrig kan få. Jag brukar visserligen älska att titta på inredningsprogram och snygga fantastiska lyxiga hus, men har ingen önskan att ha sträva efter nåt sånt själv. Det räcker så bra med att se att andra har det - och inte verkar dom lyckligare för det!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  20. Så vackert du dukat och god mat dessutom.
    Det vill verkligen till att göra det bästa av situationen och det verkar du göra. Heja på!

    SvaraRadera
  21. Vi bodde i en 2-rumslägenhet förut men flyttade till hus med 5 rok och nu börjar den känna lite för liten. Vi har båda så många hobbies att det tar mycket plats.

    SvaraRadera
  22. Bara man är nöjd med sig själv och livet kan man bo var som helst. Det är många fördelar med att bo i en lägenhet - jag vet för jag har gjort det i många år tidigare. Går det sönder någonting så kommer någon och fixar det. Och man slipper ha dåligt samvete för trädgården, som jag ständigt har.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera